Ett ha-begär...

God morgon!
 
Uppe med tuppen och ute är det höst.
Jag vet inte men när den väl kommer så här sent...
Då är det är okej.
 
Nu har vi haft så mycket sol och så varmt så länge, jag menar ända sen i början av april...
Så nu är hösten ändå lite välkommen.
Hej-sticketröja.
Visserligen ska det ju bli varmt och fint i helgen och det är helt okej med dom där små härliga varma dagarna, men att få hålla till lite i syrummet nu är något jag ser fram emot.

Det som är jobbigt är ljuset.
Med hösten kommer mörker och sämre ljus för att sy, det gillar jag mindre men ännu är det inte november.
 
Jag spar dock badväskan ett litet tag till fast då som UTFLYKTSVÄSKA, när det sen blir så kallt att utflykter får bli utflykter inomhus, jag då tvättar jag upp allt och packar in på vinden.
Men sen är det ju jul och på det påsk och sen...

SOMMAR IGEN!
 
(ständigt denna sommar, ständigt, ständigt, ständigt...)
 
Har för övrigt börja förstå folk som bara MÅSTE HA vissa saker.
Jag har utvecklat ett behov där jag behöver (VILL HA) en till overlockmaskin med inbyggd coversöm, allt för att göra allt i ett svep, men...
Dom kostar.
 
I somras såg jag att den maskin som gör 2-i-1 var nedsatt från 21 990-någonting till 15 990:- 
 
Hade jag haft pengar då BORDE jag ha slagit till för nu har den gått tillbaka till 21 990-någonting.
Men jag hade inga pengar då, eller nu.
Jag hade liksom missat att det var en kampanj på maskinen i några veckor, jag trodde den var permanent nedsatt men icke då.
Fan.

När jag sen då såg på en sysida att det kommit YTTERLIGARE en nyare version av just den overlocken med inbyggd coversöm, ja då kostar den 25 990-någonting.
 
Jag har aldrig haft behov av "att ha" saker, jag har aldrig haft ett ha-begär så mycket som jag har nu.
Eller jo, om man undantar att jag var tvungen att skaffa mig en ny hund, men jag menar materiella saker.
Jag har aldrig velat ha något såååååååå mycket som en maskin till som gör två saker i en.
Jag har aldrig velat ha dyra saker men ja...
NU VILL JAG!
 
Idag så ska jag nu göra om klänningsmönstret, piffa, möta sonen och byta en jacka, återgå till syrummet.
Dags att sätta igång, vi ses senare, ha en bra höstdag alla glada.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0