En dag i bilder och nya blusmodellen NÄSTAN klar...

Idag var det varmt, jag gick utan jacka och med uppkavlade ärmar...
 
 
 
 
Och när jag kom hem vid 14-tiden blev det fika och sömnad.

Jag tog tag i den blommiga blusen, började med att göra om ärmen, valde mellan orginalet...
 
 
... eller två andra modeller som jag skissade upp...
 
 
... och det blev tillslut modell nummer två, den som är närmast i bild, typ en klockad version.

Jag valde att vara modig i detta läget VÄL MEDVETEN om att det kunde gå åt pipsvängen, jag valde att bara köra på utan att göra en provblus med ärmen först men vad fan, klockan var närmare 16 innan jag kom igång med just detta projektet  (gjorde lite annat innan också) så ja...
Må det bära eller brista!
 
Sedan satte jag igång och skar till ärmarna i tyget och även volangen nertill.
Volangen gjordes också om, den breddade jag ca 6 cm för jag tyckte den var för kort till min långa överkropp.
 
Sydde fast ärmarna och tänkte...
 
 
... Hm, jo, det kan nog bli bra faktiskt!

På det tråcklade jag fast vecken framtill...
 
 
... och sedan sydde jag en kanal upptill för att få till rynket...
 
 
... trädde i ett gummiband och sydde till och tänkte återigen:
Hm, jo fan det blir nog bra!
 
 
 
 
Sedan sydde jag ihop blusen och på det en smal kantsöm på volangen nertill...
 
 
... och det var minsann inte det lättaste för det bara fransade det sig i tyget så jag BÄVAR för hur kanten ser ut i dagsljus, den är säkert superknölig och jävligt.
 
Jag var tvungen att försöka trimma kanten under tiden jag sydde men jag tror inte det blev så snyggt, den som lever får se.
Tyget skall ju helst vara helt rakt och inget fnas på...
Nåväl, vi får se imorgon som sagt.
 
Sedan rynkade jag tyget för hand och inte på baby locken...
 
 
... eller alltså jag sydde i en rynktråd på den gamla maskinen och drog sedan i trådarna dvs den "gamla goda metoden...
 
 
... nålade fast och rynkade sedan runt om på det "nya och smidiga sättet med baby locken...
 
 
... och sedan pressade jag ut volangen och jag fick spara ärmarna tiill imorgon, dock kan ni få en sneakpeak...
 
 
 
... ser kanske lite stor ut på dockan (pga dockans boobs) men på mig...
 
 
... blev den ju perfekt!

Jag tackar GUD för små bröst, ALLT sitter så mycket snyggare än på folk utan bröst, stackars er som har bröst som förstör en silouette, jag säger bara det, håhåjaja.

Jag kan bygga upp mina om jag behöver, det är så himla fiffigt, men har inga i vägen när man nu råkar gilla fluffiga tunikor.

För övrigt tycker jag att min version blev mycket snyggare så där självgott som bara jag kan tycka...
 
 
 
 
Bildena var så dåliga så jag visste inte VILKEN jag skulle välja.
 
Nu på huvudet i säng, imorgon blir det nya mål i mönsterdjungeln men framför allt:
Jag är MYCKET NÖJD med mina ändringar och med blusen, bättre bilder kommer imorgon.
Sov gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0