Jag har så roligt...

Go´kväll, jag är tillbaka och nu kan jag även skriva klokt igen.
 
Jag har fått tillämpa följade metod dom senaste dagarna:
Skriva via mobilen till mig själv på messenger på facebook, kopiera texten via messenger på datorn och klistra in det på bloggen.

Komplicerat?
Jo tack, minst sagt, men NU...
Är allt som vanligt igen och texten kan bara bubbla ur mig (typ bara dravel i vanlig ordning alltså).
 
Hur har då dom här dagarna varit?

Jo tack IGEN!
Det är sååååååå roligt att gå till ett jobb där man träffar folk, kunder, lämnar ut kläder som är färdiga, tar betalt, syr upp byxben för hand, sprättar kuddar som skall sys nya av och inte direkt gör något komplicerat ännu, men man kommer hemifrån och man har kul och trevligt.

Jag tar hand om vissa kunder där jag nålar in och upp kläder, känner mig lite proffsig med måttband runt halsen och nålar i högsta hugg.
I min fantasi är jag redan typ Chanels proffsömmerska när jag gör sån´t där, men nu snackar vi FANTASI.

Drömma bör man i en provhytt, bara man nålar och mäter rätt!
 
Ja, så är det ju en del man faktiskt lär sig lite hit och dit, jag får tips när jag tittar på när sömmerskan tar hand om kunder, saker som där jag kanske skulle tänka:
"Dom här byxorna syr man in i sidan" och sömmerskan säger "man sprättar upp i sömmen mitt bak och syr" och jag "JAHA det är ju självklart, att jag aldrig har tänkt på det!!!"

Tips och trix och mer lär det bli, jag har en lååååååång väg att gå, men det gör jag så gärna.
Jag är verkligen i mitt rätta element just nu.
 
Nog om detta, nu skall jag se nyheterna och sedan Let´s Dance med gubben.
Skön och avslappnad kväll efter min första vecka som Chanels lilla lärling!
 Vi ses imorgon igen, ha en bra fredagskväll alla glada OCH sura.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0