En fyllespya i trädgården...

Idag blev det Nyhamns fiskeläger i Lummelunda för där sken solen och vi orkade inte åka längre jag och gubben...
 
 
 
 
... och jag förälskade mig VÄLDIGT i denna lilla stuga/fiskebod med utsikt mot havet.
 
Vet inte vad det varför egentligen för den var ganska skruttig, men när har det stoppat en förälskelse någon gång?
Nej, blir man kär så blir man.
 
Ja, där skulle jag kunna tänka mig såga upp ett lite större fönster och sitta på kvällarna och titta ut mot havets horisont, vem behöver en tv om man skulle ha en sådan där stuga?
Inte jag iallafall.
Jaha, i vanlig ordning är det väl några hundra tusen som fattas i plånboken men va fan...
Vem vet, kanske man får det någon gång.
(eller inte)
 
Ja, man fick ligga i lä idag igen för det blåste men det gick finfint, det var varmt och gott i solen.
Lite senare åkte vi och köpte kött, det blev grillning i trädgården med morsan och en mycket motsträvig son.
"Vadå äta med familjen, vadå sista dagen hos er, VADÅ liksom????"
 
Det var tydligen en fotbollsmatch på A7 som han inte ville missa och då hade han ändå 30 minuter till godo, mhm, trodde jag ja.
Nähe, han skulle PIFFA innan, så det där med att äta mat med familjen det kunde vara!
 
Jotjenahoppla, sätt dig vid matbordet i bersån och ÄT, sen får du gå.
 
Behöver jag nämna att han åt på typ tre minuter blankt?
Nej, förmodligen inte.
Han åt och svalde som om det gällde livet...
Ja, det kanske det gjorde också, vad vet en enkel moder?
 
Vi (jag hade gjort) hade egengjort vitlökssmör till köttet och färskpotatisen och himmel vad det är gott.
Så gott så man äter som om man tror att det är sista gången i livet man äter det och just nu mår man därefter... rapigt och typ så.
 
Så till dagens favorit:
 
Vi i Fam. Österholm-Malmborg tackar ödmjukast den trevliga flanör som på morgontimmarna (förmodligen) gick längs vårat staket och spydde rakt in i våran trädgård.

Ja, förmodligen gjorde personen i fråga det för att slippa att få spystänk på sina kläder och skor och ja...
Det är SÅ MYSIGT när ens hund UPPTÄCKER (ja ni vet hon den där jättesöta hunden) att det ligger en härlig spya på gräsmattan som man kan... TYP MUMSA I SIG!!!!

"Åh vad det är gott", sa Milou och "Åh, vad trevlans", sa vi.
Hund + Fyllespya = Trevlans som satan.

Mord om jag får tag i spyaren?

Apselut, jag springer bara in i garaget och hämtar sambons golfklubba och...
Nä förresten, jag (som inte dricker alkohol i vanliga fall) skall äta en jättemiddag, dra i mig en hel vodka och sedan gå in och spy i spyarens säng.
Jepp, det skall jag.
Spy som han i Monty Pythons film.
Kaskadspy.

Jag är så tacksam, det var så fint att ta hand om en hund som ätit en fyllespya.
Jätte.
 
Slut för idag, tack för idag!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0