Jag har matematikfobi...

Vaknar idag och känner mig "inte helt lugn igen".
Tittar på klockan och får en chock:
08.30!!!!
 
Jaha, där försvann chansen att gå ut och gå med hunden innan jobbet och ute strålar solen och jag kunde gå ut och hämta tidningen i brevlådan med bara ben.
Supervarmt.
 
Att gå och känna sig orolig bränner baske mig ut en.
Alltså det här med skattemyndigheten stressade upp mig igår... på riktigt.
Vill ju kunna smyga igång lite men kände faktiskt igår att det blir mig övermäktigt.
Jag får panik på siffror.
Jag har "Matematikfobi".
 
Ja, inte så att jag inte kan räkna eller hantera kassor eller pengar som jag gör nu, känner jag mig det minsta osäker så räknar jag på miniräknaren MEN det där med att tjäna pengar och risken att göra fel och allt man måste tänka på...
NEJ.
 
Jag fick bokstavligen panik igår.
Sitter ännu kvar i kroppen.
Eller:
Är det bara så att jag dumt nog bestämt mig för att jag inte fixar det?
 
Bara gud vet, nu skall jag hoppa i duschen och dra till jobbet.
Vi ses ikväll igen, nya tag, ny dag.... 
 
 
... ja IDAG igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0