Ett gardintyg...

Kom upp pigg som en nötkärna idag och tänkte:

Idag klär jag mig lördagsfin och tar på mig PÅFÅGELSKLÄNNINGEN till jobbet!
Sagt och gjort, så fick det bli och jag kände mig faktiskt lite flott när jag fått på mig strumpbyxor och klänning och stack iväg till jobbet...
 
 
... nu blev ju då tyvärr bilden lite suddig men om jag fräschar upp erat minne så ser den jut ut så här...
 
 
 
Jag fick beröm av två tanter, en kvinna i min egen ålder för klänningen samt att en ytterligare tant tyckte att "Det var ett fint GARDINTYG..."

Eh... gardintyg, ursäkta...!?
Jag tänkte tyst för mig själv:
Det är ett klänningstyg, inget gardintyg, BASTA!
Jäkla tant att ha noll koll.
 
Jobbdagen gick asfort, mycket att göra hela tiden och sedan efter lite handel kom jag hem och då hade morsan bryggt kaffe och jag satte mig ute i bersån i solen och drack kaffe och lyssnade på ljudbok.
Det var ljuvligt.

Klippte klorna på hunden gjorde jag också, det var FÖRSTA GÅNGEN sedan hon var valp som jag vågade på mig det.
Milou har egentligen väldigt lätta klor att klippa för dom är vita och genomskinliga så man ser pulpan lätt.

Jag har ju då haft problem sedan jag klippte fel på min förra hund en gång när hon var sju och det blev klippt i pulpan (det har jag säkert redan skrivit om här) och sedan kunde jag aldrig mer klippa en klo på den hunden.
Började lite på Milou när hon var valp men blev så nervös att jag bara inte fixade det och jag ville inte överföra min räddsla på hunden så mina hundvänner samt zooaffären har fått sköta det.

Idag insåg jag dock att det verkligen behövdes.
Jag gick upp och hämtade klosaxen samt mina progressiva brillor, satte mig i solen så pulpan syntes bra och klippte av varenda klo, CHOP-CHOP.

Vart så himla stolt över mig själv hur fånigt det än låter, I did it!


Vi fick även ut kaninburen i trädgården också, ville få ut den nu så det kan växa in lite mjukt gräs för hans små tassar.
Han får inte riktigt komma ut ännu pga att han varit dålig, även om han är bra nu och börjat lägga på sig igen så måste han bli lite tjockare och få hull innan han får komma ut.
Vi vill ju inte dra på den lilla älsklingen en lunginflammation.

När klockan var 17 drog jag och Milousan ut på en promenad runt muren.
Passerade Visbys vackraste trädgård som råkar ligga i vårat kvarter och all scilla har slagit ut i gräsmattan...
 
 
Hela denna trädgården är täckt av blommor, det är såååå vackert.
 
 
Fantastiskt väder och inte en jäkla kotte ute, tack för det sa både jag och Milou.
 
Så blev det middagslagning och middag med sonen som precis i detta nu försvann iväg till en kompis.
Han har dock varit hemma hela dagen så jag har haft lite tid ihop med tonåringen.

Jag ser på film och äter choklad, gubben jobbar... som vanligt.
Vi ses imorgon.


 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0