Det närmar sig...

Igår:
Regn på natten och moln hela förmiddagen.
Dock:
YR lovade sol...
 
 
... typ efter lunch.

Ingen hemma trodde mig.
Men...
 
 
... va´vare jag sa?????
SOOOOOOOL ta mig fan!

Om än väldigt blåsigt...
 
 
 
... fast i våra små gropar så hade vi det gott i tre timmar innan molnen drog in i Björkis.

I stan var det dock fortfarande sol när vi kom in och jag drog iväg på promenad med Milou, fast när jag kommit halvvägs...
 
 
... drog det in dramatiska moln över havet, jag fick gena igenom stan, det började småregna när jag kom till sonens gamla dagis på Persgränd och ösregna PRECIS när jag kommit hem.

Jag hade tur och snabba ben med andra ord,
 
Då sydde jag NÄSTAN klart min nya klänning...

(Obs: Dom vita banden är bara trikågarn som är tillfälligt tills jag sytt dom riktiga banden, ville hänga den så den inte skulle behöva ligga och bli skrynklig)


 
Nertill har jag valt att göra en smal kantstickning med overlocken istället för pressa och sy fållar.
 
Det blir bättre i sådant här tyg som repar upp sig något så infernaliskt samt är så slinkigt att det nästintill är omöjligt att få rakt och snyggt.
Då räddar en kantstickning det mesta!
 
 
Lite sneakpeak på håll, bara skärp samt axelknytband kvar då...
 
 
Sedan en annan bra sak med att ha lärt sig ett och annat:

I torsdags innan jobbet ville jag ha min kimonoklänning på jobbet men den hade så höga slitsar, funkar jättebra privat men inte lika bra i en syatélje med kunder.
Jag kände:
Snabba bud i Mellerud!

Mätte hur mycket jag villa ha ned slitsarna (13 cm), sprättade, pressade, sydde ihop, gjorde nytt stopp och nya sömmar på sidorna et vóila:
Perfekt och går att jobba i, lite mer modest liksom...
 
 
Tog 25 minuter.
Ja.
 
Nu skall jag faktiskt göra så här idag:
Det regnar.
Idag gör jag MORGONDAGENS LÄXA, då kan jag ägna mig åt NYA SKOLAN och saker kring det imorgon, CSN även det kopplat till nya skolan och sedan faktiskt sola för det ska bli fint väder och varmt imorgon.
 
Ja, så jag använder en regnig dag till skolarbete och imorgon kan jag åka på stranden.
Det är till att kunna ha det lyxigt och pyssla om i sitt skolschema utefter väder.
 
 
Vi ses ikväll så ser vi hur dagen blev här.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0