En busig ficka...

 
Idag har det varit skjortdag... bland annat.
 
Alltså det här med att mönsterpassa i rutigt...

Hade någon sagt till mig för ett halvår sedan att jag skulle tycka det är kul hade jag aldrig i livet tyckt/trott det.
Jag har ju inte ens gillat rutigt tyg.

Men det är ju SÅ KUL att mönsterpassa i rutigt tyg!!!

Jag har bara mönsterpassat i rutigt en gång, ja ni vet "rutiga herrbyxan" men nu är jag på´t igen till samma kund och i samma tyg fast i blått.
En skogshuggarskjorta.
 
Tänk att jag skulle tycka rutigt tyg är coolt och börjat fundera på en egen rutig kappa/jacka till våren om jag hittar ett fint tyg och att jag skulle tycka mönsterpassning överhuvudtaget är kul, men det är väl det där med att ju mer man lär sig desto roligare är det...
 
 
 
 
 
 
För att sedan inte vara FÖR perfekt utan köra lite Pippi-style så skrev jag till kunden och frågade om det var okej att jag körde en liten busig ficka.
 
Fick klartecken att "busig ficka" var helt okej...
 
 
Parallellt jobbade jag med sambons julklappsskjorta, en sommarskjorta med kort ärm kommer det bli...
 
 
Där blev det då svårare att få till en "busig ficka" eftersom mönstret är så rörigt så det blev bara en ficka rätt och slätt!

Mitt i allt jobbade ringde det på dörren, när jag öppnade stod grannen där med en liten present för att jag släppt in och ut grannkissen Killen när husse och matte varit bortresta...
 
 
Har man bra grannar eller har man?

Jag avslutade skjortjobben, tog en dusch, laddade om med grannpresent och sydde på...
 
 
 
 
... halsmuddar på ett gäng t-shirts!!!!

Jisses vad här jobbats idag, nu ska jag på huvudet i säng och dö en smula.
FAN vad kul det är att sy hörrni, FAN VAD KUL det är!!!!!
Sov gott.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0