Kan ni gissa...?

Tillbaka från de döda...
Ja, eller från julaftonsfirandet iallafall.
 
Dagen startades upp med en tidig morgonpromenad...
 
 
... innan vare sig sol och folk orkat sig upp.
 
Det var en helt öde promenad längs strandpromenaden förutom ett joggande gubbgäng som drog förbi, annars var det bara jag och hunden.
Ljuvligt.
 
På juldagen kom jag dessvärre ut så sent så det var alldeles för mycket folk i farten, vi fick inte mycket "ödetid" och jag gnisslade tänder.
Ja, jag vet att jag bor i en STAD men jag träffar helst ingen på min promenad som ni redan vet.
 
Annars var jag sååååååååååååå trött igår så det var nästan inte klokt.
Vi kom hem halv två (lämnade kussen klockan 01) efter 12 timmars julfirande på julafton, jag var helt slut när jag damp i säng.
Kom inte upp förrens närmare halv 11 (HJÄLP) och sedan var det bara en promenad och tecknad film på schemat igår.

Samma procedur idag, jag sitter och glor på tecknat, behöver komma ikapp med orken liksom.

Och vad gäller julafton...
Ja hörrni, inga nyheter där heller mer än att det var lika roligt, pratigt, gapigt och fullt med folk som hade åsikter... framförallt när vi spelade spel!
 
Schemat blev:
Glöggmingel.
Mat.
Kalle Anka och hans vänner.
Fika och gottebord.
Åsso kom tomten och det var dans.
Julklappsutdelning.
Pratstund.
Spel i några timmar.
Vickning, godis och så spel i några timmar till.

HERRGUD, ni fattar att man bara damp i säng och knappt var medveten när man kom hem va?

 
 

Dom nya spelen blev iallafall succé och många skratt och BRÅK kring både det ena och andra, helt i sin ordning konstigt vore väl annars.

Ett av spelen gick ut på att en i laget skulle hänga ett block runt halsen och sedan rita så många ord som möjligt under 45 sekunder.

Man hade spelsbrickor i en påse som man tog vartefter ens medspelare lyckades gissa rätt...
 
 
Hur man tolkade sitt ord var ju ibalnd lite efter vad man har för intressen kanske, Morbror Kommissarie Larsson fick ordet XX och skulle rita det...
 
 
Någon som kan gissa?
Vi gissade på låda, fyrkant, kvadrat, kista, vitt skynke, ja och gud vet vad mer men allt vi gissade var fel.

Vad det skulle föreställa?
Jo, en GIPSSKIVA fast han hade ju fått ordet GIPS egentligen, och jag undrade varför han inte hade ritat en streckgubbe med gisad arm eller gipsat ben...?

"Jaaaa, va fan, det kunde jag ju ha gjort..." sa morbror och laget (mig inkluderad) gnisslade tänder och gapskrattade åt hans "gipsskiva".

Men Kommissarie Larsson har byggt hela sitt liv på fritiden, självklart låg gipsskiva närmare till hands i hans värld medans vi andra inte hade fantasi nog att se att den där fyrkanten var ju det självklara:
GIPS!
Vuxna som ritar upp och ner, här bjuder jag på vaddå...?
 

... jo, mammas SJÄLVKLARA indian såklart, ni ser väl den maffiga fjäderbonaden i håret!?

Här ska det föreställa en anka, välling och gud vet vad mer...
 
 
Som ni förstår, det var under stor munterhet vi ängade oss åt detta.

När vi sedan bytte spel och man skulle gissa ord så fick vi säga till både morsan, Moster Puff och Bonusmoster:
"Det är inte charader vi spelar nu, ni får inte sitta och gestikulera!!!".

- Visst, sa dom vid varje gång det var deras tur, men om dom höll det?
Nej knappast, det var stora gester och yviga armar här och var.
Vi bara "NEEEEEEEJ, SLUUUUTA"...
Till ingen nytta.
 
Nej det har återigen varit en jävligt rolig julafton, jag har jävligt rolig släkt, värt varenda trötthetspoäng man måste överleva dagen efter.
 
Jag fick mycket syprylar som jag önskat mig, bla lampor som TANT behöver pga synen och så fick jag min favoritparfym som jag saknat ett helt år.

Sonen var mycket nöjd med sina tröjor och fick agera modell och visa upp varenda en för folk, han tyckte även att jag borde satt min logga i halslinningen som såna loggor brukar sitta och inte i sidan av tröjan, gömd.

Jag sa att jag inte trodde han ville ha en logga egentligen så det var därför jag gömt den.
Han bara:
- Självklart vill jag det, det är ju ascoolt morsan!
 
Sambon blev mäkta förvånad att han fick en t-shirt utöver skjortan, det var den jag låtsades vara "kund t-shirt"...
 
 
... så han hade ju redan sett den men trott att det var till någon annan.
 
Ja, alla var glada och nöjda och julaftonen av så rolig och nu skall jag faktiskt masa mig till affären för att handla mat innan "Lady & Lufsen" börjar.
Ha en underbar fortsatt helg alla glada, passa på att vila så länge ni kan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0