Snyggt ska´re va...

Dan för dopparedan och jag är NÄSTAN helt klar!

Det enda som återstår är vörtbrödet imorgonbitti men aprikos/solros/honumgs/anis/fänkål- brödet är precis nybakt...
 
 
... och det doftar ljuvligt och brödet helt perfekt!
 
På tv´n går "På Spåret"- julspecial och jag har pyjamas och morgonrock och tända ljus.
 
Jobbade till klockan tre idag och hade sytt om en rutig kjol till en kund som var typ två storlekar för stor, hann precis klart med kjolen idag när kunden kom in igenom dörren (påbörjade den igår)...
 
 
Den blev så bra och så himla snygg på henne, jag önskar att jag tagit en före- och efterbild men nu gjorde jag tyvärr inte det.

Hon blev så nöjd och berömde jobbet och vart häpen att den faktiskt såg så bra ut och modern med tanke på att den var så stor och tantig från början.

Jag blev själv så nöjd att jag fick hålla tillbaka min självgodhet och berömde mig själv INOMBORDS.
Ut gick nöjd kund, nöjd lärling satte sig och log.
Tog en chokladbit och firade min succé.
 
Jag har lite ont i halsen och igår trodde jag att det var kört direkt, blev värre och värre under dagen och jag och chefen hade sjukstuga och åt choklad för glatta livet för vi var så trötta och risiga.

Inget värre än en förkylning har brutit ut och halsen svider MEN jag klarar mig till imorgon och om jag sen blir jättesjuk efter julafton så be it, nu är läget OK under omständigheterna iallafall.

Efter jobbet igår kastade jag mig iväg och in på HM, jag har ju inte hunnit sy något till mig själv som jag tänkt och jag kände verkligen:
Jag vill faktiskt ha något helt nytt på julafton.

Önskemålet var:
Färgglatt, långt eller halvlångt och lite loosefit!

Svart- svart- svart och åter svart på HM.
Samma på Lindex.
Kapp Ahl, inte min stil, tant-tant och åter tant.

Åter in på HM för då fick det väl bli något svart då.
Ångrade mig IGEN och tänker att "Nej då blir det något färgglatt från min garderob ändå", snor runt och ska gå ut för klockan är typ 18.55 och vad ser jag på en reaställning?

Jo, denna...
 
 
Men för guds skull, DÄR VAR DEN JU och för 150 ynka spänn, ett halleluja moment!!!

En perfekt Madde-klänning i färg och med blommor på, bättre kunde det ju inte bli.

Rev åt mig storlekarna 36-38-och 40 och bums in i provhytten, det blev storlek 40 (fastän jag är 34/36) men det var för att den faktiskt blev perfekt i längd och med att slitsarna då inte kom för högt (tror det är en långtunika egentligen) plus att den då blev loosefit precis som jag ville ha den.

Idag hittade jag matchande strumpbyxor också och detta trots att det aldrig finns en vettig strumpbyxa i färg att hitta i den här stan, allt är ju bara i den populära begravningsfärgen svart...
 
 
Hurra, julstassen är räddad och jag får gå i något nytt men till nyår skall jag sy mig en ny klänning iallafall det har jag bestämt.
 
Sonen ringde så när jag var på jobbet idag och frågade om jag hade någon röd fluga.

Jag:

Nej.
Killen-i-flugnöd:
Men har inte Denny det (sambon) eller Mats kanske (Syster-Ysters man)?
Jag:
Eh nej...
Kunde du inte varit ute i lite godare tid så hade jag kunnat fixa en till dig?

Killen-i-flugnöd:
Kom på det nu, du kan inte fixa det då (NEJ) annars får jag väl låna "A´s" fluga då (hans vän).
Jag:
Ja, tyvärr.

Men hörrni...

Det är väl till att vara ute i god tid iallafall... jättegod tid.


Sedan deklarerade ungen att han skall ha kostym, skjorta och kanske lånad fluga imorgon och jag tänkte:

Ungjäkel, du är din mors son du, SNYGGT ska´re vara när man firar jul, nyår och går på fest, gå i jeans och skjorta går fetbort.
Är man uppvuxen i Larrsonssläkten då ska det vara finkläder på jul och hör sen, så har det varit i 100 år och så lär det förbli.

Ungen är en klädsnobb och det har han sin mor att tacka för, stolt man é liksom och punkt på den!
 
Och så tillsist så har två nya spel inhandlats till imorgon och nyårsafton!
Rea i leksaksaffären så jag och sambon köpte varsitt, ser jag mycket fram emot men jag tar nog mer charader också eftersom det brukar vara så roligt...
När mamma spelar charader!

Det är ju som bekant årets höjdpunkt.
 
Nu skall jag snart sova, imorgon är det julafton och sedan är det inte långt till SOMMAREN 2017 gott folk.
 

 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0