Sicksacken syntes...

Go´kväll.
 
HELT SLUT ikväll, började tidigt och jobbade med Chifen, sedan vidare till syateljén där chefen inte mådde så prima så jag jobbade själv nästan hela dagen.
Mycket folk, huvudet kokar och så har jag sytt på det såklart.
Trött, trött men man ska fan inte klaga...
Och ändå gör jag det.
 
Så till brudklänningslivet då...

Jo, kort och gott så är det så här att när jag sicksackade delarna efter sömnaden märker jag att när jag drar åt tyget mot dockan så slår sömmen igenom, dvs sicksacken syns.
Vad göra, jag tog frågan till chefen för jag behövde råd.
 
I somras när jag sygge hade jag ju trippelt tyg, dvs spets, satin och sedan foder, inget syntes igenom och dessutom var inte det vitt utan duvblått.
 
Chefen sa:
Sy livet fodrat med bomull så slår inte fållen igenom!

Ok.
Antiklimax, jag börjar om, inte mer med det, jag hinner.
Punkt på den.
 
Imorgon skall jag iallafall börja på det nya livet, skära ut alla delarna och sedan sy så långt jag hinner innan jag går till jobbet.
 
För övrigt så har mitt lilla gullefjun börjat lukta gott ur munnen igen.
DET var år och da´r sen det.
Herregud vilken skillnad, man har ju inte direkt velat få eller ge pussar på sistone och lägg sedan till det inflammerade tandköttet på det, URK!
 
Nu luktar det som sagt otroligt mycket bättre och jag tycker nog att tandköttet ser bättre ut också, har jag tur så slipper jag kostnaden för antibiotika, håll tummarna.
 
Dags att krypa till kojs, måste sova så jag orkar upp i tid imorgon.
Sussigull!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0