Stay away...

Igår blev det stranden med Nybyggarna och Klokboken...
 
 
Kom hem, rätt chockad över information som min chef ringde och förmedlade.
Åt, fick ett ryck och sydde på en linning på testbyxan från SoS samt fick i ett gummiband...
 
 
 
Nu skall jag då bara bestämma mig för kort eller långa ben...
 
 
Tror det blir korta faktiskt och jag måste säga att denna modellen blev en riktig favorit.
Superenkel, SUPERSKÖN och så kan man sy i jättesköna viskostyger, fast viskos, vilket gör dom svala, sköna och luftiga.
 
Klurar på lång eller kort till kvällen och syr upp dom då.
 
Så kom sonen hit igår, lämnade grejer till idag och drog vidare till en kompis som han skulle sova över hos.
Jag satt på klippbordet när han kom, hann inte (tack och lov) krama honom förrens han säger:

- Mamma du måste luskamma mig, XX (flickvännen) har hittat ett djur i sitt hår!

Jag:

 
(Stay away, stay away!!!)
 
- Men herregud, har hon småsyskon?
 
Lus-sonen:
- Nej.
 
Förskräckt-mor-som-redan-haft-en-lusunge-med-långt-hår-och-trodde-sånt-var-över:
- Hjälp, nu kliar det i mitt hår.
 
Lus-sonen:
- Jag har ju inte ens varit i närheten av dig, skärp dig!
 
Jag:
Gå ut på balkongen skall jag kolla efter löss och gnetter.
 
Kam, kam, kam, kan...
Inga löss eller gnetter, 16-åringen var lusfri.
Vilken rysare.
 
För att så hoppa över till något helt annat...

Idag blir en tung dag.
Solen skiner, det är skyfritt och vädret är som det borde för kvinnan som idag skall begravas, min äldsta moster.

Mostern som älskade solen lika mycket som jag, mostern som solade med jordnötsolja och alltid var brun som en pepparkaka.
Mostern som älskade sitt Ireviken.
Mostern som satte mig i simskola på Ire och satt i spöregn på stranden med varm choklad i röd plastmugg med vit kant och prickikorvmackor medans jag lärde mig simma rekordfort i 15.gradigt vatten.

Skriver inte mer än så.
Hon fattas oss och idag tar vi farväl.
Ofattbart.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0