Hamstern i hamsterhjulet...

Men det är ju inte klokt, jag är så skjortfrälst så jag tror knappt att det är sant!

Ja ursäkta mig om jag tjatar men på riktigt alltså, det är såååååå kul, så kul så jag till och med börjar tvinga chefens kunder att beställa skjortor i syateljén.

Ja, jag idag börjat pracka på "stammisar med snopp" skjortuppsömnad:

"Nu måste ni börja beställa skjortor i lite roliga tyger, jag syr, kom igen"...
... och fick napp direkt av en ung herre, visst ville han ha något lite originellt i skjortväg!

 

Han skall ta sig till Tygverket i helgen på order av mig och börja leta tyg till en fräsig skjorta, klart sorken måste ha en ny skjorta, ja det måste han verkligen.

 

Vi hade lite att göra i jobbväg innan skjortan, idag fick jag dock göra ändringarna (större hals, mindre krage) som vi behövde göra för dam/herrskjortan, sedan sydde jag stickning på kragen och sydde fast den...
 
 
 
Blir ju så fint och välsytt!
 

Chefen klockan 18.00:
- Gäsp-gäsp, gud vad trött jag är, helt färdig!

 

Jag:
(Har precis sytt på kragen på min första skjorta och är speedad som en hamster i ett hamsterhjul)
- Herregud, gäspar du, jag skulle kunna fortsätta jobba till klockan 03 inatt MINST, har så mycket energi så det är inte klokt.
GUD vad jag älskar det här med skjortor, det är så kul, vilken kick!

 

Chefen:
- Ja, låt inte mig stoppa dig, sy på du!

 

Men jag bestämde mig för att lägga ner jag också, kom så hem här och försökte varva ner, kan jag som först nu vid 21-tiden.

Känns som om någon slagit mig med en klubba i huvudet, doink, och så gick jag ner för räkning.
Hamstern i hamsterhjulet snubblade och ramlade ur hjulet.

 

Jag skall gå ut med hunden och sedan krypa ner i sängen och se "Gåsmamman".
Halleluja, en skjortkrage är på, halleluja och gud är väl god eller hur det nu var!?

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0