Sonen kommer inte tro sina ögon...

God morgon!
 
Idag öser regnet ner, kolsvart ute, jag tackar gud att det tar 2 - 3 minuter till jobbet, sedan kommer solen lagom till lunch.
Det har INTE gått att klaga på vädret den här våren, sommaren och hösten iallafall.
 
Igår så hittade jag så MERA prickigt tyg...
 
 
... till ett par nya prickiga byxor till kund, ja dom andra hade jag ju glömt sömsmån på, bara att kasta och i mina gömmor hade jag mer prickigt tyg fast på ett annat ställe.
 
Igår morse innan läxan så hann jag slänga ihop en ny byxa, EFTER läxan och syjobb från jobbet så gjorde jag det sista lilla och på kvällen kom kund och hämtade.
Bra Frk Österholm.

Sonen torde också vara rätt nöjd för jag hann även laga tre par kalsonger som han tjatat om i... hm... MÅNADER om att jag skulle fixa.
Vi snackar typ runt studenten i tid.
Igår kände jag under mitt syrace att nu gör vi dom där jävla kallingarna så jag slipper höra om dom varje gång vi ses.
Bara han inte kommer med flera nu också.
 
Sedan sydde jag även om en skjorta åt honom...
 
 
Insydd 3 cm i vardera sida, dock inte nertill utan där fick jag fasa ut den i samma storlek som den var i för att den inte skulle/skall fastna på höfterna.
 
Den har hängt sedan vecka 28.
Jo, jag vet, men pro bono jobb hamnar liksom lite lätt i bakvattnet.
Den har OCKSÅ hängt ett tag, MEN NU ÄR ÄVEN DEN KLAR!
 
Nu dusch och jobbet, see ya....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0