Spetstoppen till tyllkjolen...

Jahaja...
Då har jag NÄSTAN sytt en spetstopp också.

Och det var ju inte lätt att nåla på sin egen arm för att få till rätt storlek.
På mönstret jag ritat av från tröjan så är det bara 3/4 dels ärm och det ville jag inte ha här, jag ville ha hel ärm så då förlängde jag bara ärmen men sedan fick jag ju då nåla med vänster hand för att få till rätt tajthet.


Det är faktiskt inte så lätt ska jag be att få tala om som sagt...
 
 
... och när jag sedan fick till rätt omfång så ritade jag av den för framtida spetströjor...
 
 
... sydde ihop men har inte fållat så imorgon, ja eller senare idag får ni se klart resultat...
 
 
Och så här kommer det se ut kombinerat med kjolen...
 
 
Det fick bli en pytteglimt.
 
Nu sängen, vi ses.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0