Vill du ha en ficka på ryggen...

God morgon!

Här har det blivit MEST strandliv...
 
 
 
... och det har pluggats lite mönsterkonstruktion ur en bok jag lånat av chefen...
 
 
Efter stranden igår så blev det fjärde gången gillt att få till en provklänning à la Bianca Jagger Studio 54-modell till kund, gjorde ju den andra i orangebrunt fodertyg för några dagar sedan och sedan en till MEN NU tror jag faktiskt jag fått till det!!!!
 
Tre gånger har jag alltså använt existerande mönster och det har inte blivit som jag tänkt mig, igår när jag så pluggat mönsterkonstruktion på stranden och kommit hem tänkte jag:
Jag kör på fri hand, fuck it, hur svårt kan det vara, det är ju dessutom i fodertyg, jag körde igång och:
 
PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

Den riktiga klänningen kommer bli i zebrarandigt, tror det kan bli bra, jättebra till och med.
Kanske man måste ha en själv sen också...?
 
 
 
I förrgår var jag ute och åt med sonen på hamnen, det var en ljuvlig kväll och jättevarmt.
Sonen ville sitta INNE.
Jag:
Aldrig i livet, jag vill njuta av vädret och se på folk, jag betalar, vi äter ute.
Sonen:
Mutter...
Men sedan gick der bra ändå.
 
Vidare gick vi och köpte godis på Kränku som hande nattöppet, hittade Partysystrarna på Krönet och Moster Puff fick ställa upp på en "favorit i repris" eftersom jag hittade en skumtupp till henne på Kränku...
 
 
Lite rosé och en tupp i halsen, det är grajs det.
 
Härom dagen fick jag så ett meddelande från chefen, först fick jag texten på sms utan bild.
 
"Hallå!
Stort tack...
Men du måste sluta dricka på jobbet!
Blir så konstigt med fickan på ryggen... 
Ha en skön helg!"
 
Jag fattade ingenting, vad menade hon?
 
Fick sedan samma text och en bild...
 
 
... och DÅ förstod jag!
 
Mitt svar blev:
"Oj...
Men herregud, alltså jag måste varit SJUKT TRÖTT innan semestern
😂😂😂
jag tar med hem, vi är på väg nu att hämta maskinen.
Cheesus
😊😊"
 
Kund som fått sin hoddie förlängd eftersom han är så lång, jag gjorde två tröjor med inlägg på mitten och ja...
Ett enkelt jobb men jag var nog LIIIITE trött där på sluttampen, jag hade sytt tillbaka fickan på ryggen och kund skickade skojsigt meddelande till chefen.

Nä, ingen av oss dricker ju på jobbet, men man kan ju börja undra, herregud!
 
Igår var vi "på byn" och åt middag.
Start på Bolaget, middag på Munken och det blev MYCKET trevligt, många goda skratt.

Bland annat fick mamma iväg en ny klassiker när jag påpekade att hon hade röda naglar, mamma replikerade direkt:
- Jaaaaa, det har jag ALLTID när jag är ledig!!!!
 
Det rev ju ner ett gapskratt med tanke på att det har ju hon varit i bra många år, typ tolv år eftersom hon är pensionär.
Men på måndag åker säkert färgen av för då är det väl jobbdags igen då... eller?
 
Vi andra har ju omålade naglar, men så är vi ju på "Kontoret" varje dag, dvs på stranden.
 
Idolen spelade Black Jack och fick pengar av kussen, en femhundring.

Tillbaka kom han med EN polett, det stod inte hur mycket den var värd utan det stod bara "10" på den.

Vi gissade vilt hur mycket han vunnit och han påstod att han inte visste själv, den skulle dessutom inte cashas in, han ville behålla den.

Vilda protester kring bordet, klart han skulle det och tillslut drog en annan kusin med honom ner för att få pengarna, 100 eller 1000 spänn (som vi trodde).
Tillbaka kommer Idolen med EN TIA.
Som vi skrattade, 490 kr i förlust och Nybyggarkussen hade gått i konkurs... typ.

Då förstod vi lite bättre varför Idolen ville behålla sin polett, han ville väl inte skryta med sin gigantiska vinst.
 
Lite senare hanmade vi så på Rosengården, fick plats i myssoffa och först tyckte man att det var lite väl hög musik.
Tillslut vande man sig och Dj´n spelade ju BRA musik.
Det uppstod spontandans hos oss och när Michael Jackson spelades och vi började prata om moonwalk flög ena kussens man upp och började moonwalka.

Han var ju en naturbegåvning visade det sig och vi skrattade och han dansade på.
När det sedan skulle beställas i baren så tar han på sig uppdraget och det som sedan följde var så roligt att jag nästan ramlade ner från soffkanten av skratt, OM JAG BARA HAFT DET PÅ FILM.
 
Han moonwalkade baklänges till baren och trots att det var knökfullt med folk lyckades han inte krocka med en enda person utan dansade baklänges som en moonwalkande indian!
Och sedan minen i hans ansikte, han log som en sol.

Alltså det är säkert väldigt svårt att förstå i text här hur roligt det såg ut, men det var så kul att jag höll på att skratta ihjäl mig.
Som sagt, det där var jävligt synd att det inte fastnade på någons film, det är en klassiker i klass med mammas och Moster Puffs Zorba-dans för några år sedan.

Nej det blev många skratt igår och jag kom hem runt 01... någonting... och skrattade fortfarande åt alla dråpligheter från kvällen.
Jag har kul med min släkt, så är det bara.

Nu skall jag börja min dag här, bland herrarna i släkten är det den årliga Golftävlingen Sverige Vs Norge, vad jag ska göra återstår att se.
NÅGOT KUL blir det säkert.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0