När man är som en missbrukare som fått jobb i en knarkfabrik...

Måndag och tisdag har varit två hårda dagar rent pluggmässigt OCH nackmässigt faktiskt.

Jag hade missat kursstart i Företag/Budget för att jag:

1. Inte hittade något i vårat skollabyrintsystem, inget låg inlagt VAD JAG KUNDE SE under Företagande/VT både före och efter påsk, ingen information och inga videosar.
2. Blivit bortskämd med att få mail när kurserna startar samt när videosar läggs upp och inget har kommit så tillsist frågade jag på våran skolsida på Fejan förra helgen "När vi har lektion nästa gång", fick till svar "På tisdag" .

Toppen tänkte jag, då drar väl kursen igång då´ra.
Fel, fel, fel, den var uppenbarligen igång blev jag varse på måndagen EFTER.
3. Jag har med andra ord jobbat på måndagar istället.
 
I måndags upptäcker jag då alltså att jag har fyra lektioner samt jobb i "Budgatuppgifter" att göra.
Jag fick bokstavligen panik, fyra lektioner och BUDGET, hinna ikapp allt det på två dagar.
Ingen idé att älta, allt gick bra tillslut och jag har pratat med läraren igår MEN det som tagit stryk är nacken.

Så sjukt dåligt den mår av att sitta, jag har sådan värk sedan igårkvälls så det är inte klokt, den brann bokstavligen efter att jag slutat för dagen och trots hundpromenad efter för att mjuka upp kroppen och öka blodflödet i musklerna men det kunde jag fetglömma, jag hade värk igår och jag har värk idag.
Imorgon blir det bättre.
P-U-N-K-T!

När jag hade lite lunchrast igår tog jag med mig lite pennor och papper ut och ritade på lite nya ideér till min kimono-kollektion... ja eller kollektion och kollektion...
 
 
... men så tänkte jag efter allt pluggande och hundpromenad:
Skära ut, sy och sy fast knytbanden kanske vore en idé...
 
 
... på min egendesignade kimono kanske, det är ju sååååå jäkla lite kvar!

Sagt och gjort, 30 minuter senare var dom sydda och fastsatta...
 
 
Och imorse provade jag praktverket.

Blev sååååååååååååååååååååååååååååå nöjd, det är mitt åttonde (eller är det nionde??? måste kolla upp det) plagg som jag faktiskt gjort ritat/designat mönstret till själv.
TÄNK att jag skulle tycka sån´t är kul, det trodde jag dock aldrig men det är en mycket större tillfredsställelse än att ha sytt den efter någon annans kontruktion.

När man gjort det själv....
 
 
Har gjort den lång så det är högklackat som gäller när jag bär den, det blir bara en sneak peek av kimonon för jag skall nämligen fota den ordentligt på guddottern i helgen hade jag tänkt.
Tycker det är dags att ta mig samman och fixa FINA och ordentliga bilder på mina kläder.

Här kommer iallafall JAG i min FINA trollsländekimono...
 
 
... och efter helgen:
Det kommer mera.
 
Men på riktigt...
Det där med att kunna sy precis det man vill bära själv, j
ag är som en missbrukare som fått jobb i en knarkfabrik.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0