Panik...

God morgon!
 
 
Bilden är från igår morse när jag och Milou gick hundpromenaden, ljuvlig morgon.
 
Det har varit bra dagar här, ons-tors-fre på jobbet.
Vi har haft "vanlig vecka" där vi hunnit med det som ska hinnas med och inte lika hysteriskt som dom tidigare två veckorna innan.

Sonen kom i boet i torsdags och igår hade jag gått hundpromenad, varit en stund hos Klokboken, chillat i trädgården och skulle precis gå in och jobba undan lite kläder...
Då ringer sonen.

Panik i rösten, stort sår på benet, klättrat på kalkstensvägg i kalkbrott och så brast den porösa kalkstenen och VIPS så ramlade ungen och skrapade upp ett DJUPT SÅR och ner i "bakterievatten" (hans ordval) och nu var det svullet osv osv...
 
Jag sprang upp och hämtade kompresser, sprit, och survival kit och så fick vi kasta oss iväg, jag bad till gud att vi skulle slippa akuten och sitta där på en lördagskväll.
Kommer fram...
Stort DJUPT sår var:
Långt skrapsår.
 
Ingen fara på taket med andra ord och alla kunde pusta ut, allra mest sonen.
Jag rengjorde på plats och sedan efter dusch hemma och det såg finfint ut senare på kvällen.
Det blev en sen middag och ännu senare jobb, men OKEJ DÅ vi slapp akuten och jag hade inte kunnat låta bli att sy för då blir det för mycket på måndag och tisdag.
 
Dags att sy upp några tröjor NU innan hundpromenad, sedan får vi se vad dagen ger, vi ses ikväll.
Önskar verkligen jag kunde lyx-sy till mig själv, göra kimonoklänningen men det hinns inte idag om jag ska vila också.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0