Rakt åt helvete...

Go´tisdag alla glada!
 
Igår var det start på ytterligare en ny kurs i skolan, bokföring.
FAKTISKT kul, fattade mer än vad jag trodde, när man inte är mattesnille blir man faktiskt förvånad att man hänger med och fattar.
Jag kanske inte är så blond som jag tror.
 
Pulade även lite i budgeten också och även det nu när jag kommit ikapp är KUL.
Skitjobbigt förra veckan när jag hade korvstoppning i ämnet men kul nu... vad har hänt... jag gillar budget och bokföring... måste har ramlat och slagit i huvudet VÄLDIGT HÅRT.
 
På det igår körde jag tre balklänningar, ett par byxor och en jeanslagning till sonen och en jeanslagning åt hans kompis.
HELT slut efter det racet, det blev tio timmar på raken men sedan var det gjort.
 
Idag skulle jag så starta upp Wallis-klänningen igen, börja sprätta ur blixtlås och sy upp axlar osv...
Men då upptäcker jag en sak till:
Jag ser när jag tittar riktigt, riktigt nära att vecken på klänningen är nersydda med sömmar, alltså då var det bara att skrota skiten.
Det går liksom inte att sy ner vecken i efterhand och sprätta isär en hel klänning....
ALDRIG I LIVET!

Läxan och det vackra tyget rakt åt helvete!
 
Jag ringde chefen och det blev bestämt annan läxa, jag får starta om samma klänning men i ett annat tyg för det dimgråblå finns inte kvar, det har utgått ur sortimentet.
Inte kul för jag älskar det.

Så får jag för mig att ringa SoS för att bara kolla om det kanske fanns kvar i butiken i Malmö.
Och vet ni vad...?
Det fanns det!!!!!
Jag blev skitglad och beställde tre nya meter och så kan jag starta upp min smoking-Wallis-klänning i samma tyg, fan så glad jag blev.
 
Idag blev det istället avritning och utskärning av två klänningsmönster...
 

Den där one-sholder klänningen var SJUKT SVÅR trots sin enkelhet att rita av, helvete vilket virrvarr det var på det där Burda-mönstret, jag höll på att bli galen.
Det andra mönstret var ju en piss i Mississippi efteråt för det var ju bara ett mönster med linjer.

Sedan sydde jag upp ett prov i gammalt fodertyg jag fått av chefen...
 
 
... blev jättebra, nu kan kund prova och se om modellen funkar.
 
Sydde ihop ett prov av den andra klänningen också men gillar inte halsen, den är för trång, måste fixa det på något vis.

Hundpromenad på det och middag med gubben och NU ska jag plocka undan alla jobb för klockan 21 måste man ju se hur det går för Sverige i Eurovision.
Heja Snygg-Robin säger tant Madde som älskar lammkytt!
 
Vi ses imorgon igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0