Veckan som gått...

God morgon söndag!

Igår var det jobbdag men låg som en liten puppa och myste med Milou och kollade morgon-tv i sägen innan, så gick jag till jobbet och betade av mina timmar.
Gick ändå fort, jag hade fullt upp.

 
Efter blev det en långpromenad med Milou, höst i luften men VACKERT, jag och Milou njöt, vi var nästan ensamma...
 
 
 
 
 
Så har jag nu i några veckor utvärderat min egen kimonoklänning:
Den FUNKAR!

Jag behöver faktiskt INTE ändra ett smack och ärmen som jag fick lägga till och förlänga med en dubbelvikt ärm blev bra.
Jag behäller modellen som den är, ibland behöver plagg mogna, denna har mognat och är perfekt!
 
 
Jag hade ju dock förstört klänningen lite redan första dagen.
Två nålar fastnade i tyget och VIPS så fick jag två vita linjer i tyget eftersom detta tyg är tryckt och inte vävt.

Gick och köpte mig en mörkblå penna på bokhandeln et voilá...
 

... BORTA!
 
Nya tyger kom i veckan... 
 
 
Zebratyget är till mig, skall bli en jacka typ denna, "B", tänker jag mig...
 
 
 
... blir till våren, nu är det ju snart vinter.

Taxtyget är till mig också, den ska bli en kort omlottklänning, tycker det är SÅ coolt...
 
 
... ja det är väl barnet i mig! 
 
Detta är jättefint MEN jag anar att kvaliteten inte är så bra, det läggs faktiskt på hög så får jag utvärdera, skulle bli kimono i lite mer vinterfärg men vi får se...
 


... och så resten...
 
 
 
... körsbärstyget är mycket mörkare, mörkmörkblå botten.

Det svarta crepe georgette-tyget ville jag ha hemma "till behov" eftesom jag älskar tyget, blev svart.

Det mörkblå skall bli riktiga första provet i Halston-kopian av Lauren Bacall-klänningen...
 
 
... sen om den blir bra så syr jag den i detta tyget...
 
 
Så till sist...

När jag var på HM igår hittade jag oversized kavajer/jackor.

Jättesnygga.
Ganska mycket 80-tal MEN jag gillade dom, hittade exakt likadant mönster på nätet...
 
 
 
Framför allt är det "A" jag gillar.

Nu är det naturen som gäller, solen skiner, jag och Milou ska ut och röra på oss, sedan familjetid som vanligt på en söndag.

Vi ses imorgon igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0