Meningsutbyte, blir Norénpjäs av son...

Kan inte annat än skratta åt sonen..
Och mig och samboenden framförallt...

Vi hade ett litet "Hjälp-till-hemma-för-fan-gräl" förut.
Alternativ:
"Se-själv-för-fan-vad-som-behövs-göras-gräl"

Jag hade tvättat idag och hängt tvätten ute på klädstrecket.
Så här års kan inte tvätten hänga för långt in på kvällen för då blir den ju fuktig igen.
Tänkte att nu ska jag minsann INTE påpeka att vi beöver plocka in tvätten när vi kom hem från dagens äventyr.
Samboenden får TÄNKA själv, jag ska inte tjata utan se om han plockar in den.
Det gjorde han INTE.
När jag satt i telefonen typ 2 timmar senare skrev jag en lapp och ber honom plocka in tvätten.
Det kunde han INTE, han studerade....
Kunde INTE avbryta sitt skrivande.
Avslutar samtal och blir förbaskad och GÅR SJÄLV och plockar in tvätten.
Meningsutbyte UPPSTOD när jag kom in.
Ja, ett litet gräl.
Vi rök ihop som två Pitbulls närmare bestämt.

Slutet gott allting gott.
Vi vädrade våra åsikter i frågan och blev sams ;)

Så går det en halvtimme.
Sonen kommer ut när vi sitter i soffan och jäser.
Spelar upp en PERFEKT kopia av "Meningsutbytet"
Han spelade både mamma och Bonus-Far i en liten En-mans-show!
Ja, Dramaten nästa.
Han kan både skriva, regissera och framföra sina kommande verk.
Baserade på sina traumatiska upplevlelser från barndomen ;)
Vet inte vem han är mest lik...
Strindberg eller Norén, men det lutar mest åt Norén.
Modernt, tragiskt, familje-vardags-trauma...
Vem behöver TV när man har Mini-Norén?
Sticka lugnt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0