ENSAM!!!!

Idag kom jag hem efter nattpasset, packade upp mina prylar, gick ut i trädgården och plockade björnbär.
Satte på kaffe, tv, morgontidning, frukost bestående av färska björnbär, mjölk, flingor och kaffe.
Lägenheten är nystädad, undanplockat, fin.
Men det bästa av allt :
JAG ÄR ENSAM HEMMA!
Jag kan inte ens komma ihåg när jag fick ha ensamtid sist, måste varit långt innan semestern.
Min dyrbara älskade ENSAMHET...
Som jag har längtat :)
Jag är glad att vardagen är tillbaka och jag kan vara lite mer antisocial.
Jag NJUTER.

Sitter och läser en annons i tidningen nu.
Coop, handlar om kött..
Dom annonserar ut Entrecote.
Naturkött från Urugay.
Naturkött???
Vad står det för?
Kött som bara ligger och dräller i naturen?
Naturligt kött? Eller finns det onaturligt kött?
Eller är det helt enkelt KÖTT från NÅGOT djur i naturen???
Kan vara vad som helst alltså:
Bältdjur, myrslok, anaconda, krokodil, gnu...
Tänk om man inte visste att Entrecote stod för delen på nötdjuret,
Då skulle jag undra vad Naturkött var..
Hm.
Spånigt jag vet.

Såg på Rapport igår, sporten.
Helt ok att se sporten på nyheterna för då är det så kort och koncentrerat ;)
Såg när jamaicanen Usain Bolt  ( Usama Bin.. ha, ha, förvillande likt ) slog världsrekord och vann 200 m.
Shit så snabb han var!!!!
Han var ju dessutom långt före alla andra trots att dom springer så kort distans.
Vilken power-rush i benen.
Mäktigt när alla på arenan stod upp och skrek och applåderade, måste varit en obeskivbar känsla.
Dessutom noterade jag, bara SVARTA män i loppet.

Jag återkommer nog senare idag, nu ska jag ut och lägga mig i solen och halvsova en stund.
Orkar inte ta mig till stranden för jag har inte sovit så mycket inatt men trädgården duger.

Kommentarer
Postat av: Liza

ENSAMHET....thank God!! Är i exakt samma sits just idag....tre underbara timmar.

Men här har det hänt så mycket de senaste två dagarna att jag är fullkomligt urvattnad. Igår somnade jag 19.30 med sonen...gick upp vid 23 och var vaken en timme....gick sen och la mig och ändå försov vi oss nästan idag. Herrejösses.

Kram!!

2008-08-21 @ 12:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0