Apoteket.

Nu kan jag meddela att jag har EXAKT 58 kr i plånboken som ska räcka till den 20:e när barnbidraget kommer.
Kul...
Tur att det bara är jul en gång om året.
Idag var jag inne en sväng på apoteket.
Jag skulle hämta ut min hudsalva och passade på att få lite råd.
Frågade lite ang det där med Roaccutan.

Hade en himla tur, för hon jag hamnade hos var VÄL insatt i detta eftersom hon hade en dotter som hade problem med huden..
Hon sa så här :
Det jag läst om att ungdomar får bättre resultat med TONÅRSACNE stämmer och dom får inte så många biverkningar.
Medans vuxna oftast då får mer problem ibland än dom hade innan.

Det jag skulle tänka på var att jag faktiskt har en HUDSJUKDOM.
Den kommer aldrig försvinna.
Inte ens med Roaccutan.
Får jag då en massa biverkningar som dessutom stannar kvar för resten av livet så...
Är det värt det?
Behöver dock inte vara så att jag får " så många biverkningar " men rosacean kommer inte att försvinna.

Äter jag då däremot Thetralysalen för länge så är nackdelen att jag kan bli resistent och det är inte bra om jag blir sjuk eller i slutändan för huden.
Jag kan alltså bli resistent vad gäller medicinens verkan mot hudsjukdomen också.

Är jag då beredd att hålla upp ett tag och se fördjävlig ut?

Nej.

Det är jag ju förstås inte heller, jag LJÖG när jag skrev det igår...

Jag vet ju hur jag mår när utslagen kommer och det är inte kul på något sätt.
Jag får ju panik bara det blir lite prickigt och nån, gul, liten sak dyker upp.
Moment 22, ja så känns det.

Jag vet det är KRIG i världen, barn lider och människor råkar ut för långt värre saker än det här.
Men det SITTER I ANSIKTET...
Inte på magen, ryggen, benet.
I ansiktet...

Ja, jag får väl se vad läkaren säger imorgon.
Roaccutan tar jag inte iallafall.
Nu ska jag hoppa i duschen, käka nå´t och sen till jobbet.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Åsa

hei, sender en hilsen fra Norge. vi har forsøkt ringe hele kvelden. God jul...

2008-12-24 @ 23:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0