Dagens snackis.

Jaha...
Dagens snackis...
Det har väl inte undgått en jäkel på den här ön att Torbjörn Axelman fick frispel igår.
Sköt både mot Brucebostiftelsens ordförande och polisen.
Uthängde SIG SJÄLV  i GA med orsak och verkan.
GT var lågmälda och gick inte ut med ett dugg.
Kvällspressen gick ut med " Den 76-årige REGISSÖREN, poeten och konstnären..."
Jag satt på Kupan idag.
Folk var som GAMAR efter GA och det snackades och spekulerades VILT...
Ja...
Hemskt och tragiskt.
Både för han som blev skjuten, dom som gömde sig på balkongen i 7 timmar OCH Torbjörn Axelman.

Man kan nog bara misstänka att det är en gammal man som fifflat bort lite inventarier, blir vräkt från ett hem han en gång i tiden ägt och senare hyresgäst.
Så blir han VRÄKT för nu ska det restaureras och bli museum, på riktigt...
Han är gammal, ensam, bortglömd och bitter.
Han vill inte flytta.
Han har sålt av saker som inte är hans.
Han vill inte bli PÅKOMMEN för det brottet.
Nu har han värre följder att vänta.
Mycket värre.

Jag har träffat honom många gånger när jag ridit förbi huset och målarstudion nere vid havet.
Bytte alltid några ord.
Han kom med förmaningar om att jag INTE FICK rida UTANFÖR stigen i natrureservatet.
Jag svarade alltid :
Ja, ja, jag vet.
Bra sa han, då e det ok... Och blinkade.
Han hade världens finaste Border collie på den tiden som jag alltid gullade med.
MoZart stod och studsade varje gång hunden vallade runt honom.
Runt, runt sprang hunden tills man hoppade av och hälsade.

När jag skaffade Flise-Grisen härmade jag faktiskt Axelmans hund för den hade alltid snusnäsduk runt halsen.
Det tyckte jag var lite ballt så det hade alltid Flisan också.
Jag tyckte alltid han var lite HÖGTIDLIG på nåt sätt.
Ja, hu,  trist och sorgligt.
Mer blogg än så här blir det inte ikväll.
Jag ska virka färdigt en sjal.
Kanske blir det lite bilder senare.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0