GOD JUL!!!!!



Julaftonsmorgon.
Julstämning på öppnaspisen.
Åh, vad mysigt.
Och så fick jag vara själv ända till klockan 09.00, då kom sonen upp.
Själv vaknade jag 07.00 ;)

Vid 9 satte jag igång med brödbak.




Aprikos och solrosbröd på jäsning.

Nu är jag så gott som klar.
Ska bara ta en dusch och göra lite saffransscones precis innan gästerna kommer.
NICE!!!!

Vet ni vad jag är mest glad över?
Det är att vi alla har hållit oss friska.
Inte en VINTERKRÄKSJUKA eller influensa så långt ögat når!
Jag kan lägga mig DIREKT imorgom i vinterkräkisen, men jag är så glad att vi alla kan fria julafton idag.
Peppar, peppar ;)

Så har jag planen klar för Annandagen.
Klockan 09.55 står jag och hänger på låset till INDISKA!
Mellandagsrea och jag har spanat runt.
Inte ett skit jag vill ha någonstans, förutom på Indiska då.
Gardiner, kläder, pryttlar står på önskelistan/köpelistan.
Vad som egentiligen, för det finns ju inget i den affären som jag INTE gillar ;)

Rusta blir det ju en tur till oxå, för JULPYNTS-FYND...

Så har jag en plan till.
Jag ska gå på bio.
Jag ska gå och se " Australia ".
Jag får se om jag får med mig nån vän som vill se den med mig.
Eller 2, eller fler vänner kanske???
Jag gillar inte Leonardo DiCaprio som " first lover " och Titanic var väl så där...
Jag gillar DEFINITIVT inte Ben Affleck som first lover och " Pearl Habor "var det värsta SKIT jag sett i kärleksfilmsväg...

Men en sak kan jag säga, HUGH JACKMAN gillar jag!!!!

Han är till och med sexig när han är Wolverine i "X-men".
Och då gillar inte jag " X-men " ALLS.
Så det det känns som HUGH JACKMAN som FIRST LOVER och butter cowboy i "Australia", kan bli första kärleksfilmen för mig  sen " DIRTY DANCING ", som jag kommer gilla.
Även om den bara fått TRE pluppar i typ varje filmrecension.
I don´t care.
Jag TROR att den är en KLAR femma, just pga HUGH ;)
Så den vill jag se.

Fler BRUDAR som är sugna, hör av er till mig!!!!
Jag vill HELST inte gå med SAMBON faktiskt.
Det skulle kännas så FEL att sitta och VISKA i biomörkret :
" GUD, vad han är snygg..."
Om HUGH...
Till sambon...
Då går jag faktiskt hellre själv ;)
Nu ska jag FIRA JULAFTON med mina nära och kära!
GOD JUL igen & Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Tove

GOD JUL! Ge sonen och mannen en KRAM från mig! Puss

2008-12-24 @ 13:07:00
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0