Hårfön.

Ja, det är väl typiskt...
Jag har 984 kr på mitt konto fram tills nästa lön...
Som jag HOPPAS vi får INNAN jul och inte den 27:e som vi brukar få.
Inte mycket att skryta med alltså eller man kan göra med heller för den delen.
Det är ju den 10 :e idag, så det blir till ATT SUGA PÅ RAMARNA...

Så skulle jag torka håret.
Blås, blås och POFF så la bara hårfönen av.
Började lukta bränd och en liten RÖKSLINGA letade sig ur fönen.
" Snipp, snapp, snut, så var den fönen slut ".
Kuuuuul, verkligen och så DJÄVLA TYPISKT!!!!!!

Mitt hår kan inte självtorka heller.
Det tar EVIGHETER och det blir aldrig torrt i hårbotten.
Jag HATAR att gå med fuktigt hår.
Ja, vad gör man???
En tripp till ÖB står närmast på dagordningen.
Suck :(

När jag HAR pengar hittar jag ALDRIG något att spendera dom på.
När jag inte har RAMLAR alltid en massa konstiga UTGIFTER på en...
Varför är det så???
Lagen om " Allts Djävlighet " kanske?
Hm...

Så till GT i morse.
En av rubrikerna :
" Polisen allt närmare mordlösning "
Mordet -96, på Wisby Hotell då så klart.
Det är lite som med PALMEMORDET, det hittas ingen GÄRNINGSMAN...
Ouppklarat, för " KLING & KLANG "  här nere på ön klarar ju inte av så svåra nötter att knäcka.

Iallafall " Polisen allt närmare mordlösning ".
Den dramatiska rubriken gör att man tror att nu är det bara MINUTER kvar tills man griper gärningsmannen.
I tidningen står sen att läsa :
" Polisen TROR sig vara närmare en lösning "...
Vadå TROR????
Som vanligt då med dessa inkompetenta snutar vi har här, URSÄKTA men så är det ju faktiskt.
Har dom inte gärningsmannen RAKT framför näsan får dom ju ALDRIG tag på några BOVAR.
" Ööööh spår, vadååå... Vad ska man göra med dom... Öööööh... "
Bovarna kan ju ha lämnat massor med SPÅR efter sig men våra " Klingisar & Klangisar " har ju inte en ANING om vad dom ska göra med bevis och spår...
Verkar det som...

Fick dom tag i han som VÅLDTOG 89-åriga tanten?
Nä...
Har dom fått tag i Blottaren?
Nä...
Jag skulle kunna räkna upp OTALIGA stora händelser och polisen här fixar NADA...

Småbrott som att låsa in Fyllisar som gormar i Gallerian, stoppa folk utan cykelhjälm och ta en och annan FEST-knarkare på Munken fixar dom väl...
Men dom STORA brotten är det väl inte ofta det " LÖSES " ????
Nä, inte direkt...
Så när man då läser texten om hotellmordet inser man att dom kommer INTE att lösa det den här gången heller.
OCH OM dom gör det, ska jag äta upp en gammal sjal som är kasserad.
They WILL NEVER fix it....

Så läste jag DAGEN FRÅGA...
Den löd som följer :
" Vad vill du ha mer tid till ? "
5 personer fick i vanlig ordning svara.
Person 1 var 33 år, förskolelärare och kvinna, hon svarade :
" Familjen & Träning "

Så var det person 2, 3, 4, 5...
Alla var tonårskillar i 15-16-årsåldern, dom svarade ALLIHOPEN :
 " DATASPEL ".
Dom ville alltså ha mer tid till att spela data.
Då kan jag ju redan nu tänka mig att dom säkert sitter flera timmar om dagen.
Min son kommer även i fortsättningen få sitta vid datorn MAX 2 timmar i veckan!!!!
För jag märkte bara i helgen när han hade fått tillåtelse att spela det där spelet på nätet, att han vart helt FAST och knappt kunde sluta.
Nä, jag har ett KREATIVT barn när han är HOS MIG, och det ska han fortsätta vara...
Basta...
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0