Hyn, på bättringsvägen...

Som Rosaceapatient med saltintolerans kan ni kanske förstå att julen inte varit någon höjdare " Hy-mässigt "!
I övrigt har ju julen varit KANON på alla sätt men med julmaten kommer...
UTSLAGEN...

Det har inte blivit den katastrofen som jag befarat men 5 stycken riktigt onda, gula fulingar har dykt upp mitt i pannan.
Och en på näsan...
Och med onda menar jag att dom gör ont.
Det brukar nämnligen värka i ansiktet och i "finnarna " när dom kommer.
Inte som EN "vanlig" finne, som gör ont när man klämmer just DEN.

Dom här "VÄRSTiNGARNA" som jag brukar kalla dom är inte kul.
Men jag har lyckats som sagt att komma undan med ca 6 st.
Helt ok.
Men trots allt stör mig på att jag ser " finnig " ut.

Igår var jag och köpte ett puder.
Lóreal, "True match minerals"
Foundation-like coverage.
Vilken QUICKFIX, säger jag bara.

Jag använder ju inte mycket smink
Dels för att jag aldrig lärt mig att lägga en snygg make up.
Kladdade på en del som ung, men sen la jag ner.
Ligger liksom inte inom mitt inresseområde.
( det heller ;)
Mascara till vardags brukar räcka.
Och Lypsyl.
Täckstift har jag ju då fått " bekanta " mig med sen rosacea dök upp i mitt liv.
Ibland vill man ju då täcka lite mer när hyn ser hemsk ut, blank oxå för den delen.
Puder.
Ja, dom gamla vanliga pudersorterna går INTE när har rosacea.
Det blir ETTER värre i hyn och blemmorna rasar upp som ett brev på posten.
Rena rama döden.

Så började dom komma med MINERALPUDER.
Funkar UTMÄRKT.
Man kan täcka lite bättre utan att få värre utslag.
Men det försvinner ju fort eftersom jag inte kan ha eller kan lägga på foudation i fejan.

Så såg jag "Go´kväll " för något tag sedan och dom stylade om en tjej som hade...
Rosacea...
Tips och råd om produkter för rosaceahud.
Bland annat tipsade Patrick, stylisten om just Lóreals puder med foundationeffekt.
Och hur man skulle lägga på det  för att få bäst resultat.
Tjejen såg ut som en prinsessa i hyn när han var klar.
Och då menar jag naturligt snygg.
Hon såg inte spacklad ut.
Bara vardagsvacker, rosaceahud och blemmor var som bort-borstade.

Ja, jag köpte det här pudret igår och jag säger bara återigen, vilken QUICKFIX.
Jag testade igårkvälls och fick ingen reaktion på huden.
Det brukar komma rätt snabbt på mig.
Har lagt på nu på morgonen och inget händer.
Hurra :()
Dessuton så ser hyn FIN ut, trots lite blemmor..
Det täcker och om det då ser fint ut med lite blemmor måste det se KANON ut när man inte har utslag.
Jag väntar med spänning :)

Så till morgontidningen...
Jag skrev ju för ett tag sedan att vi hade problem med att våran morgontidning (GT ) försvann lite då och då.
Vissa mornar från och till var den snodd.
Morsan och jag som ÄLSKAR våran morgontidning var på krigsstigen.
VEM SNOR dem ????

KONSTIGT nog, efter mitt inlägg här på bloggen UPPHÖRDE TIDNINGSSNATTERIERNA!!!!

Ända fram tills för 2-3 veckor sedan.
Då satte dom igång igen.
Nu är det FYRA ggr på den här tiden som tidningen är snodd.
4 tidningar SNATTADE...
Och distrubutören har sagt att budet har lämnat tidningen.
Är inte det MYSKO, så säg????

Och varför upphörde snattandet när jag skrev om det?
Jag är arg.
Morsan kommer oxå bli arg när hon vaknar och ser min lapp :
" Ingen tidning idag heller... "

Så till idag.
Nyårsfirande här.
Och jag ska använda min nya julklapp för första gången...
Min DUSTBUSTER!!!
En liten bekväm handdammsugare som OCKSÅ är en riktig QUICKFIX.
Tar bort lite smulor och dammtussar snabbt och enkelt.
Slipper man göra hela städet när man ska ha folk och det ser rent ut ändå.
Kanon.
Mer DUSTBUTERS åt folket ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0