Mardröm.

I natt har jag drömt en mardröm.

Jag drömde att jag jobbade på Korpen igen.
Så satt vi och fikade och jag hade haft så himla ont i halsen hela dagen, och så kittlade det liksom hela tiden.
När jag försökte äta blev det vara värre och värre...
Tillslut reser jag mig och går och kollar.
När jag tittar ner i halsen KRYLLAR det av MASKAR i gångarna där mina Halsmandelrötter varit...
Jag höll på att svimma i drömmen kan jag säga.

Vaknade med ett ryck och tur var väl det för sambon hade försovit sig.
Väckte honom och kunde inte somna om igen.
Krälande maskar hade brännt sig fast på näthinnan.

Så till boxning.
Inget jag BRUKAR titta på men härom dagen såg jag nyheter och sport.
Så talas det om en boxningsmatch som skulle gå av stapeln.
Evander Holyfield ( han som blev av med en bit av örat när han boxades mot Tyson ) skulle boxas mot en ryss.
Jag höll på att smälla av när jag såg ryssen!!!!

MUTERAD-NEANDERTHALARE var det första som dök upp i min skalle.
Han såg ut som en såndäringa ihop-plockad muskelgubbe som sonen har på dataspel.
Han såg helt enkelt inte MÄNSKLIG ut...
Holyfield såg ut som en DVÄRG brevid ryssen.
Jag tänkte att det där blir ingen MATCH, det blir en SLAKT!!

Tyvärr ( eller ja... ) kunde vi inte se matchen för vi hade inte den kanalen.
Men jag frågade sambon igår, vet du vem som vann?
Ja, ryssen PÅ POÄNG. 
En poäng bara eller nå´t sånt.
Va, det är inte möjligt.
På poäng????
Jag trodde Holyfield skulle bli mosad av Mutant-neanderthalaren.
Så kan det gå och som sagt, boxning är väl inte riktigt min sport.
Men det hade varit kul att se.
Sticka lugnt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0