Promenadbilder.

Hejsan läsare...
Här har det varit fullt upp idag igen.
Fikagäster och jag försökte mig på ett " Nigella-godis " jag såg på tv häromdagen.
Såg busmarrigt ut.
Det blev ingen hit.
Sonen deklarerade att det inte var " någe vidare " så jag går på hans smak...
Den är bättre än min.
Ska försöka FÖRÄDLA den som sagt och så får han smaka av igen.
Ska testa med mjölkchoklad och Mars.

Inte ens lugn stund så långt ögat kan nå ;)

Men jag började dagen på BÄSTA sätt.
En underbar, ensam, tidig, filosofisk promenad.
Här kommer lite bilder...
Det blir lite på temat " Frosty and Animals "































t

Ja, man kan inte bli annat än lycklig när man får gå sina promenader och bara fota vackra djur och natur.
Det är nog bland det bästa jag vet.
Förutom son & sambo då såklart.
Jag är inte som Ojet, som gillar Kiteing framför sina barn ;)

Och morgonstund har verkligen " guld i mun "
Ensamhet och tystnad när man går.

Idag blev jag VERKLIGEN förvånad kan jag säga.
Jag var iväg och lämnade kläder till en loppis/klädaffär, "Sahara".
Jag hade ju rensat ur min garderob och skulle bli av med lite.
Det blev LITE, jag blev av med...
Kan jag säga...
Jag hade ju fått ihop 2 kassar med kläder och en kassa med skor.
DET MESTA var oanvänt och MAX 1-2 år gammalt.
Ja, ni som känner mig vet ju att jag sliter ju inte ens mycket på dom kläder jag använder.
Jag blev av med ca 1 kasse och ett par skor...
OCH...
Det hon plockade var det som var MEST OMODERNT och fulast!!!!!

Jag åkte hem med det bästa kvar.
Hm, jag fick inte riktigt ihop hennes urval faktiskt.
Ja, ja, resten får gå till LoppLoellas.
Hon brukar ta rubbet.
Och lite pengar blev det iallafall.
Jag kunde köpa en ny färgpatron till skrivaren ;)

Nyårsafton börjar ta form.
Det blir lite knytis/buffé, här.
Folk och barn i en salig blandning.
Spel.

Vi måste investera i lite fler kuliga spel här alltså om vi ska fortsätta med spelkvällar mellan Idol och Melodifestivaletider...
Men ett nytt spel lärde vi oss i julas av Heidi som inte kräver annat än papper, penna och en hjärna ;)
Det var skitkul.
Jag är faktiskt lite sugen på CHARADER oxå...
Det hade vi uppe i på förslag i julas men det blev aldrig av.
I nyår tycker jag att det " blir av "...
Det brukar vara en höjdare.

Sonen vill ha raketer.
Jag vill inte.
Sambon får väl bestämma.
Grannarna brukar skjuta så det räcker och blir över.
Vi får se, tomtebloss räcker.
Eller?

Nästa lördag har jag en DEJT...
Med Miss Sophie :)
Vi ska gå och se " Australia ".
( jippie, Hugh Jackman ; )
Sambon sa :
" Jaha, den hade jag faktiskt oxå kunnat tänka mig att se "
Mhm, sa jag...
Då får du ringa någon av dina små kamrater för jag ska gå SJÄLV med Miss Sophie.
" Fnys ", sa han...

Nu har sonen pajat sin klistermaskin som han fick i julklapp.
Måste göra en insats.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Tove

Tack för kaffe o kaugor =) Snygga foton!

2008-12-30 @ 10:45:23
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself.

Hej och tack själv.

Det var kul att vi hann ses en liten stund iallafall! Och fotona...

Ja, tack där oxå.

Himla nöjd själv. Imorgon ska jag ut tidigt och fota lite mer. Kramis

2008-12-30 @ 19:06:26
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0