Så där ja...

Jag säger bara en sak :
Godisar, släng er i väggen!!!
Jag har fått ett nytt beroende :
Saffransbulle scones!!!!
Jag bakade ju igår och frös in mina platta scones, dom är ju dessutom KANONERS att slänga i brödrosten på morgonen.
Idag blev det LYX-Scones.



Jag ville ha något RIKTIGT smarrigt till frukost efter min motionsrunda och slängde ihop sconesdegen men idag gjorde jag faktiskt lite annorlunda.
När man gör " normala " scones då kan dom oftast bli lite torra.
Jag har ju alltid lite extra smör mina och hälften Dinkelmjöl.
Jag tog bort hälften av mjölken idag och hade gräddfil i och så har jag lite socker i mina, istället för salt.
Alltså, dom blev så goda...
SAFTIGA & Superduper-goda!
En mycket nyttigare version av Lussebulle.
Jag har ätit sådan här scones varenda dag till frukost nu.
Yummie :)

Så där ja...
Idag känns det som jag börjar bli någelunda normal igen.
Jag kom i säng tidigt och vaknade tidigt.
UTVILAD...
För första gången sen ??????, vet inte när...
Gav mig iväg tidigt på träningsrunda och inte så sent som det blivit sen jag kom igång igen.
Jag känner mig mer normal än på länge.

Så var jag lite SUR faktiskt.
Jag skulle haft med mig kameran idag också...
Jag har varit på G flera gånger för det har varit så många fina fototillfällen TROTS att vädret är mörkt och grått.
Idag hade jag haft GULD-tillfälle med en Koltrast, en båt och en buske full med gråsparvar.
MEN...
Imorgon ska kameran med.
Idag var det faktiskt otroligt öde längs strandpromenaden.
Jag mötte dom första motionärerna när jag var på väg hem.

Ibland fattar jag faktiskt inte att jag bor i en stad när det är så här öde och tyst som det var idag.
Det var bara havets kluckande och fågelsång som hördes. ( Ja faktiskt, fågelsång )
Inte en bil eller stadsbrus av något slag, det var bara en HELADE, underbar tystnad.
Hade jag haft kameran med hade jag kunnat spela in det oxå men...
Nu hade jag ju inte det :(
Nu är det virkdags en stund, vi hörs senare.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0