Så var det slut... På Brandis-Tv...

Buuhuuuuhuuuu...
Nu é det slut...
Inga mer Brandisar att HACKA, dissa och HYLLA någe mer.
Vem ska jag nu vara elak mot på torsdagar?
Eller " any other day "???
Det har ju varit så tacksamt att håna våra små TÅRT, MAT, BAD, STRIPP, ÖVNINGS-Smurfar...
Det känns tomt i mitt hjärta redan.
Snyft.
Men innan jag lägger av för gott måste jag ju skriva lite om kvällens program.

Det blev Ojet och Henke som tog oss " down memory lane " och reflekterade över sommaren som gått.
SÅKLART att det var just " Glassar-Singel-Tuffis-Smurf & Tala-Tydlig-Gotländska-Smurf " som ställde upp ÄN en gång framför tv-kamerorna..

Ojet...
Ja, han hade ROSOR på kinden och var lite småsvettig i pannan.
Vad hände med TUFFIS attityden?
Idag var han som en liten kille på 6 år när han pratade.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen : GULLE DÅ, och lite OCOOLT.
Och du som verkar vilja var så cool..
Bara Snuttefilten som saknades :)

Henke...
Hans "Tala-Tydlig- Gotländska" ÄR BEDRÖVLIG...
Så bedrövlig att jag blir galen så fort han öppnar munnen.
Varför måste han göra sig till så och TALA så TYDLIGT???
Lite STÖDDIG attityd hade han oxå ikväll tyckte jag.
Har du fått STORHETSVANSINNE nu när du är tv-kändis eller ;) ?

Jag och min BISITTARE (sambon/Kilimanjaro) kunde bara konstatera att ALLA HÄNDELSER som sänts under serien verkade vara ihopklippta från en enda vecka...
Vecka 29, Stockholmsveckan.
Eller som Aino sa :  SKITVECKAN...
( Måste vi prata om den där veckan.
Jag tycker inte ens att den borde ha ett namn.
Vecka 29, vad är det?
Djävla SKITVECKA tycker jag... citat Aino )

Langar-Smurf / Lars Gunnar körde även sin sågning i repris av vecka 29.
" Så onormalt att det bara inte är sant. "
" Dom är så provocerande, i kläder och stil, ja, allt. "
" Dom kissar på gatan, klättrar på muren och ramlar ner från träden. "

Det låter som en flock chimpanser nästan...
Ja, det var nog verkligen SPOT ON, Chimpanser...
Dom skulle ju kunna döpa om veckan till " Chimpans-veckan " förkortningen kan ju vara " Champis-veckan" ( Champange ;) med syfte på både beteende och intag av dryck.

" Men, avslutar Langar-Smurf,  man kan ju inte gå och reta sig på dom där...
Då blir man ju OLYCKLIG. "
Ja, Langar-Smurf då måste du VARA rätt olycklig, för du RETADE dig ganska mycket faktiskt.
Fast det gör vi andra oxå så du behöver inte känna dig utpekad.

Ja, det blev ett massa svammel i sista programmet.
Och snack om FAMILJEIDYLL på stationen.
Mat och träning kom med på ett hörn idag med.
Och det är ju bara naturligt, det är ju så STOR DEL av Brandisarnas vardag och liv..
Dom är ju det lilla SMURF-SAMHÄLLET som rycker ut och räddar oss när vi behöver.
Jag HOPPAS verkligen det blir en fortsättning nästa sommar.

Jag tycker det har varit kul att sitta här och reta upp sig på dialekter, övningar, träning, skryt, mat, gulligt gnabb, bad, halvnakna killar, katt-räddningar och allt annat OVÄSENTLIGT som har visats i tv-rutan.
I will miss it.
Sambon will not miss it ,men det skiter vi i mina små Smurfar.
Jag ska MAILA Kanal 5 och rösta för en fortsättning.
Håll tummarna ;)
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0