Skor och Tomte...



Ok, FJÄRDE gången gillt...
Så många gånger jag varit och provat olika skor...
Köpt hem 4 ggr.
Idag hittade jag dom här på " Din Sko ".
Satte på mig dom och blev dödsförälskad.
Så gick jag bort till Ecco-hörnan...
Och hittar ett par lika snygga stövlar till, fast utan spännen och högre.
EN TIMME och 15 min tog det mig att bestämma mig för dom här...

Såååååå pinsamt.
Jag BAD inte om SMAKRÅD men tillslut hade jag TRE EXPEDITER och en TANT som var engagerade.
Alla ville GÄRNA HJÄLPA TILL och tycka.
Jag ville bara TÄNKA IFRED och SPEGLA FÖTTERNA.
Telefonen ringde 3 ggr dessutom.
Jag kom ingenstans med mitt val...

Så kommer en TANT till ( Tant nr. 2 ) och säger :
" Du ska ta dom med spännen, foten ser smäcker ut och ska du ha kjol till är DOM perfekt längd. "
Ok, sa jag...
DU har rätt, TACK!!!!

Tre expediter och Tant nr. 1 kunde andas ut...
Jag hade gjort mitt val.
Hade det varit i STOCKHOLM hade jag kunnat tänkt i 100 år innan någon hade brytt sig.
Det hade varit JÄTTE-SKÖNT.
Men nu bor man ju på i en PYTTESTAD och då har folk och expediter för lite och göra.
Fast Tant nr.2 gjorde det värt att bo på liten ort och komma med BRA och konkreta beslut ;)
Vilket äventyr...



Så blev det GLÖGGFEST hos Chifen...
Godis, bull-och kakfrossa.



Lite arbetskompisar.
Vissa BÖJER alltid bort huvudet så fort min kamera kommer fram.
Gissa vem ;)
Helt plötsligt, mitt i allt MYS var Lilla-Nettan TVUNGEN att gå och köpa tidningen och lite mer godis.
Vi hade inte så det räckte...



Och helt plötsligt knackade det på rutan...
Tomten, HURRA :()



Tomten " tafsade " på vacker tjej ;)



Gran med JULKLAPPAR.



Tomten hade fullt sjå med att läsa.
Han hade jätteproblem med att läsa vad som stod på rimmen.
MASKEN var visst ivägen...
Nej, jag menar att Tomten hade glömt sina glasögon ;)
Så hade Tomten VÄLDIGT konstig dialekt...
Han påstod att han kom NORRIFRÅN.
 Men det lät som någon som försökte DÖLJA sin gotländska dialekt och pratade STOCKHOLMSKA med GÖTEBORGSK brytning.
MYSKO tomte...



Så hade Tomten gjort sitt och stack iväg till nästa GLÖGGPARTY.
Men Tomten behöver nog äta upp sig lite till Julafton...
Brallorna hängde på trekvarten och höll på att trilla av när han gick.
Magen såg lite suspekt ut också...
Hängde lite snett den med.
Hm.
Men det var en HIMLA TREVLIG Tomte iallafall :)

Nu ska jag sätta igång med en NY SJAL.
Suprise.
TILL MIG SJÄLV :)
Jag ska göra en Solfjädersjal till moi.
Hurra :() igen...
Sticka Lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0