Sugande aktivitet avslutad...

I detta lilla inlägg kommer jag nu dela med mig av mycket starka åsikter...
Sugande aktivitet avslutad, PUH...


Klippa, rulla, rulla, rulla...
Grrrrrr...


Tjoff ner i påsen.
Kolla dessutom mina EXTREMT torra händer...
Jag hatar kallt, mina händer mår inte bra av det :(

Så kommer jag nu till en sak som jag TYCKER, som jag kommer dela med mig av.
När jag kokar kola, då gör jag kolor som är STORA & TJOCKA.
Ska man äta julkola ska man få hela munnen full tycker jag.
När man tar EN kola.
I like BIG kolas!!!!




När jag gör mina julkolor tar jag alltid en ganska liten form.
Då blir dom tjocka.
Tar man en STOR form blir kolorna supertunna och man får inget att tugga på.
HELT VÄRDELÖST, tycker jag.
När jag klipper dom så klipper jag dom STORA.
Inte smått och smalt.
Förkastligt i min kola-värld!!!!

Min mamma gjorde alltid smala, tunna julkolor som försvann direkt man stoppade dom i munnen.
Jag tyckte nästan att då kunde man lika gärna vara utan dom.
Hon kokade EN stor bakplåt.
Nä, det ska vara så att man knappt kan stänga munnen när man tuggar på mina kolor.
Jag lägger då hellre enegrin på att koka TRE omgångar och få lika mycket kola men TJOCKISAR.
Mina ska NÄSTAN vara som hemmagjorda Reisenkolor för att vara godkända av mig själv.

FOLK som kokar tunna kolor betraktar jag som SNÅLISAR!!!!
Ja, det är sant...
SNÅLISAR!!!
Nu har jag verkligen avslöjat vad jag tycker.
Blir jag bortbjuden till någon av ER som läser så kan jag erkänna, att kommer ni med små, tunna julkolor och bjuder på...
Så kommer jag GARANTERAT inombords tänka :
SNÅLISKOLOR / SKITKOLOR...

Så fick sonen vara AVSMAKARE idag, eftersom jag inte har en KLOK smak i munnen.
Han tog en, tuggade stort, och sa :
DOM È PERFEKTA mamma.
Kanon, jag är BÄST!!!
Sticka lugnt ;)

Kommentarer
Postat av: Tove

Gud vad gott!!!

2008-12-21 @ 21:16:50
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0