Demonologist... Nytt yrkes val?


Spöket på bilden har INGET med texten nedanför att göra...
Detta är ett helt vanligt Sten-Spöke som Joar har gjort, helt ofarligt och Odemonbesatt...

Igår såg jag ju den där härligt läskiga rysaren "Besatt".
Notera att idag är den härligt läskig, igår var den djäkligt läskig. Det kan bli så när man har smält "intrycket" lite....
När filmen var slut rullar det upp en eftertext.
Vet ni vad det står???
Based on a true story!!!!
Fader "Ditten-Datten" som utförde Exorsismen gör idag .. Bla, bla, bla.
Advokaten "Ditten-Datten" undersökte i flera år allt material... Bla, bla, bla.
Det var alltså ingen "HITTE-PÅ-FILM"!!!!!!!
Varför i hela friden är det så med alla ( nästan iallafall ) Demonfilmer?? ( Tex Poltergeist, Exorsisten, An American Haunting m.m. )
Based on a true story...
Alltså visst har dom nog spetsat till det REJÄLT, men ändå: BASED ON A TRUE STORY!!!!

Alltså, jag och Joar såg om den här "härliga" filmen Alivin and the Chipmunks" för någon vecka sen.
En misslyckad musiker som får med sig 3 sjungande ekorrar hem av misstag och så blir dom kompisar. Han skriver musiken, dom sjunger och uppträder och så blir det succé.
Varför är aldrig sådana filmer BASED ON A TRUE STORY????
Varför är aldrig Feel-Good filmer typ: Little Miss Sunshine BASED ON A TR.....?
Eller James Bond? BASED ON....
Nä, men dom som är läskigast, äckligst, scary,scary, dom är BASED....
Nog för att jag gillar dokumentärer ;) men Based on a true story filmer är väl lite mer än vad mina SPÖK-nerver klarar av.

Och inte nog med det, eländet fortsatte igår med spöken på tv.
Jag gick och la mig med lampan tänd och var klarvaken efter filmen, inte en gäspning i sikte, pigg som en lärka.
Satte på tv´n i sovrummet, vad visar dom då tro...
Jo, "Paranormal State", ett program som handlar om.... Tataaaaa:
Spöken och andar, suprise! Har aldrig sett det förut.
Lite som "Det Okända" fast i USA.
När jag såg på tv-tablån så skulle dom visa program hela natten.
Jag hängde med i 3 program sen hade jag fått min dos av spökerier för den kvällen.
Herregud, jag höll på att fnissa ihjäl mig i bland.
Medierna i "Det Okända" känns iallafall lte mer seriösa och coola.
Här var det ett "Bög-Medium" (ursäkta) som var hur bögig och överspelad som helst. Typ som killarna i "Fab 5" när dom ska styla om någon.
Så säger han varje gång dom ska ha "bevis" för att det är ett spöke/ande där nu:
Om du är här nu anden, visa det med ett tecken på något sätt.
Och så hör man ett skrammel ifrån något annat rum
( kan det vara någon i filmteamet tro... Hm. Nä, just det dom ÄR ju ALLASAMMANS i samma rum. YEAH, right...)
Det som var det absolut roligaste var att när det var ett RIKTIGT knivigt Demon/Spök/Ande-fall så kallade teamet in en person som var:
Håll i er nu....
DEMONOLOGIST!
Sug på det ordet mina kära läsare...
Då kom en liten, gammal, snustorr, tant in i rutan med en hopplöst omodern frisyr och LÄSKIG MAKEUP.
Hon såg mer ut som ett spöke än spökena själva.
Demonologist.
Har man gått på högskola och utbildat sig då i Demonoligi, Andeologi eller Spökologi?
Hur många poäng kan man läsa upp sig på då tro????
Kanske dags för ett nytt yrkesval mina vänner, jag har ju lite känningar ibland.
Jag vill inte bli Medium, jag vill bli DEMONOLOGIST!!!
Hysteriskt roligt, jag skrattar ihjäl mig....

Det var så fånigt att jag tillslut somnade och hade helt glömt bort den där filmen som var BASED ON A TRUE....

Tillsist idag...
Eller det kan ju vara så att jag återkommer idag, jag har ju så mycket att skriva om ;)
Men iallafall, tillsist just nu...

Jag ska utöka min försäljning nu, jag behöver lite feedback.
Jag funderar på att byta mitt varunamn  från  "Bábusjka" till "MaddeMade"...
Vad tycker ni som läser? Lämna GÄRNA omdöme om detta där man kan skriva kommentarer till mig här på bloggen.

"Bábusjka" , betyder ju mormor/farmor på ryska och eftersom det var min mormor som lärde mig handarbete så tyckte jag att det var ett lite "klatschigt" namn.
 "MaddeMade" fattar väl alla säkert.... Gjort av Madde...
Tyck gärna till...
Sticka lugnt

.

Kommentarer
Postat av: Sof

HörrU... Bond är baserad på en riktiga historier. Killen som skrev dessa var aktiv i att hjälpa spioner och var själv spion. Då han slutade med detta började han skriva ned händelser till ett manus.

Ursprungsnamnet är härligt och en skön historia bakom. Dock vad det gäller nya namnet gillar jag MaddeMade.Lättare att stava till då man letar efter dig. Mvh Sof

Postat av: Liza

MaddeMade for the win! Skitbra idé bruden!



Visst är Alvin and the Chipmunks underbar!! Jag o Isac såg den häromdagen och gud vad vi stuffade efteråt haha. Helt suveränt söt film.

Annars är ju en bra feelgood-film alltid "Sömnlös i Seattle"....dravel x 100000 och poff man sitter med ett sött leende utan en endaste tanke på poltergeist eller exorcister. ;)

Kram!

2008-07-15 @ 17:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0