Anabola tjurar/gaseller på joggingtur + en massa bilder från igår.


Blåeld i Pallisaderna.
Vi börjar med igår..
Jag och Joar var ute och gick en promenad med Nelly på eftermiddagen igår, helt underbart. Sommaren är här, måtte värmen hålla i sig nu. Turisterna är börjar komma och det är precis lagom med folk.
 Hamnen igår kl.18.00!
Massor med glassätande människor!!!!
Sen gick vi längs strandpromenaden och på hemvägen gick vi in i "Botan". Blommor, blommor,blommor. Joar och jag fotade så det stod härliga till. Joar tog kanonbilder och krävde att han skulle få överta min kamera. Jag sa att den är ju helt ny och jag har ju sparat ihop pengar till den ett tag. Han tyckte att jag skulle köpa en ny iallafall.

 Foto: Joar
 Foto: Joar
 Foto: Joar

Sist men inte minst, den coolaste av alla..
Jag sa till Joar att det är ingen idé du fotar dom där "boll-blommorna", det är för mörkt och skuggigt där. Tur-som-var så lyssnade han inte på mig utan knäppte några bilder ändå. Blomman ser ju nästan självlysande ut och så ser stråna ut som ringar runt, lite rymdkänsla. En planet med ringar..
Det verkar som vi har samma intresse för foto också, jag har sagt det förut och jag säger det igen...
Min son kommer aldrig bli polis, han är alldeles för lik mig :)

Så till idag..
En liten kill-spaning:
Tänk att det händer alltid dom mest lustiga saker när jag är ute och går eller springer. Jag har alltid något jag kan skratta åt i efterhand eller på promenaden.
Jag och hunden tog Autistiska-Snäck-svängen, den är bäst nu när solen är så stark. Skuggigt och bra.
När jag är på väg att snedda över vägen ner mot havet ,vid lasarettet så kommer 2 VÄLPUMPADE unga tjurar ( killar ).
Dom är så GYM-vältränade att det inte finns ett gram fett på kropparna. Dom studsar fram längs vägen ( som gaseller jagade av ett lejon på savannen ) och har så mycket spänst i benen att det nästan är oförskämt. Armarna hålls i en perfekt "L-form" och i precis lagom höjd.
 Vi möts liksom vid en liten sväng-väg och när dom springer förbi mig kollar dom in och ler. Ena killen drar sen till min förvåning ner sina shorts så att dom sitter mer på höften, visar liksom P-håret där framme och skåran därbak.
Börjar vicka på rumpan när han springer framför mig.

Då kommer ju såklart den där berömda "Jag-tänker-högt eller Jag-slänger-ur-mig-en-kommentar-Madde fram..
"Dra upp brallorna så du inte tappar dom, det ser inte klokt ut.." säger jag... ( hi,hi )
Dom stannar.
Var glad att du har nå´t snyggt att titta på säger han.
Knappast, svarar jag. Nå´t snyggt att se på har jag hemma. 
DIG ska jag komma ihåg, säger han då. Lätt med den där Lejontatueringen på armen...
Och jag ska komma ihåg dig "Pubis-mannen" svarar jag... ( och blogga om Naturligtvis... he,he. )
Världens as-garv sen stack dom...
Lite senare möts vi igen vid Gustavsvik, killarnas löparstil har fallerat totalt...
Dom lunk/löper, armarna slokar och gasellerna på savannen har blivit mer elefantlika när dom springer.
Studs,studs har blivit klofs,klofs...
Tjena tjejen!
Tjena Pubis!
Och så gick /sprang vi vidare alla 3.
Sticka lugnt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0