Idag har jag mycket att skriva om..

Idag har jag jobbat igen, suttit i möte och städat..
Bestämde mig imorse när jag såg prognosen för nationaldagen och helgen, 25-30 grader. Jag ska vara fri och inte ha NÅGOT måste hängandes över mig. Nu är jag FRI, kan ta dagen som den kommer from fredag morgon. Har en natt kvar imorgon på jobbet.

Nu till mitt första ämne nämligen: Chefernas nya löner!
I morse läser jag bland annat :
Lena Lager får en påökning med 2500 kr i månaden till 56000 kr... Lena Lager håller visserligen på att rationalisera bort sig själv inom omsorgen, hon säljer ju ut all Äldreomsorg m.m till privata intressenter. Undrar vad hon skall pyssla med när hon sålt ut allt? Äsch, hon får väl HITTA PÅ ett jobb till sig själv, det finns det ju andra chefer man känner till som gjort..
Ann Christin Kullberg, 69000 kr i månden. Hon är chef för Sjukvården... Kullberg har högst lön för att hon har ansvar för människors " LIV & HÄLSA" ( stod det i tidningen )
Det är fan ta mig skrattretande!!!!!
Så mycket neddragningar och personalminskningar HON har gjort.
Men det är kanske därför hon kan få löneförhöjning istället.
Hur går det ihop att det sparas på personal inom vård, omsorg, sjukvård osv och cheferna för löneförhöjning när dom redan har FANTASILÖNER.
Det får tillexempel sjuksköterskornas "löneförhöjning" bli ännu mer som en spottloska i fejan när man läser hur mycket cheferna har. ( Iallafall här på Gotland )  Skäms, säger jag bara!

En annan liten spaning är en reklamspaning..
Ser till min förvåning att nu kan man köpa " Smulpaj-kit" i affärerna... Vad i hela friden???
Att göra en egen smulpaj tar typ MAX 5 min...
Nä, men för att slippa lägga HELA 5 minuter av sin tid kan man nu köpa ett "KIT" med frysta, färdig skivade äpplen blandade med kanel. Bara att klippa hål och tömma ut i en pajform. Sen klipper du i andra änden av Kittet och tömmer ut smulpajsdegen.
Klart, in i ugnen.
Hur bekväm får man bli?
Det värsta är att när man ser reklamen så är det en mamma och dotter som skall göra detta snabbt ( då så klart... )
Men...
Så plockar dom fram en massa bunkar, slevar, socker och mjöl och STÖKAR till, mjölar in sig, så att det ska se ut som om dom har MEGA-bakat när gästerna kommer.
Är inte själva grejen att det ska gå snabbt och INTE bli kladdigt och stökigt när man gör den????
Annars kan man ju lika gärna göra THE TRADITIONAL WAY och som sagt då det tar ju max bara 5 minuter.
Hur tänker dom som kom på den här produkten och hur tänkte dom som gjorde reklamen???
Ett riktigt botten-napp av Ekströms+reklamarna.

Ikväll skippar jag faktiskt Greys Anatomy och alla snygga doktorer.
Jag ska se dokumentären : Guds vänner i USA.
Det handlar bla annat om Ted Haagard, en gift 5 barns far, PASTOR. Han har tagit starkt avstånd från äktenskap mellan homosexuella m.m
Sen får han sparken när det visar sig att han under många år haft en affär med en MANLIG prostituerad och tagit droger.
Det är något visst med att se predikande moralkakor som det sen visar sig INTE lever som dom lär.
Älskar när dom blir ikappsprungna sin egen smutsiga byk och står där med skägget i brevlådan. ( eller byxorna nere )
Nå lille vän, hu bortförklarar du det här då???
Det blir med skräckblandad-äckel-förtjusning jag ser detta.
Tack för idag, Sticka lugnt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0