Stressad.

Idag fick jag en "stress-chock" ! Hade beställt garn till en bröllopssjal som jag ska sticka, Denny hade varit och hämtat garnet på Krampbrobodi igår efter jobbet. När jag kom hem från jobbet i morse får jag se att det är FEL vit färg.. Garnet är benvitt och det ska vara kritvitt,
NEJ!
Blev helstressad och tog en snabbdusch och iväg på stan, i andra affären hittar jag ett bra, kritvitt garn, säger att jag vill ha 4 nystan.
Hon som stod i affären kollar förrådet, tyvärr det finns bara det där nystanet.
NEJ, igen.
Jag ska kolla om det är något beställt, hon ringer och kollar med ägaren och som säger att garnet är restnoterat. Hon hade fått leverans i veckan och det vita var inte med, hon hoppas att det ska komma i nästa vecka.
Ok, tänker jag, ANDAS!!!!
Lämnade namn och telefonnummer och bad dom kontakta mig så fort det kommer in, nu håller jag tummarna så jag hinner. Det är inget svårt mönster alls men det ska vara pärlor instickade och då blir det genast trixigare.
Jag försöker att tänka lugn, lugn men shit vad guldhamstern i bröstet springer i sitt hjul...

Idag har jag varit lite kreativ och HÄRMIG..

Skiss.

Går rätt ofta förbi en butik/utställningslokal här i stan. Dom säljer afrikansk konst, jättefin men svindyr. Inget jag skulle ha råd med men man kan ju göra SJÄLV...
Smart som jag är går jag oftast som alltid med lite papper och penna i fickan. En sen eftermiddag med inge folk på stan slog jag till, några snabba skisser och så iväg.
Idag var jag lite kreativ så jag satte igång.
Tavlorna i butiken är målade i acryl ( tror jag) men jag börjar med vattenfärg. Resultatet blev helt ok, jag blev nöjd.
Den gröna med röd bakgrund är copycat.Jag fortsätter och utveckla.
Bild med stor passepartout. ( inramning )

Med liten inramning.

Nja... Gillar den 1:a bäst.

Så tillsist..
Jag blir galen på en viss "sak" just nu, det gör mig sömnlös, arg, rastlös, trött. Sluta, sluta, sluta nå´n gång... Men vissa "saker" kommer aldrig bir annorlunda, tyvärr...
Sticka lugnt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0