Min mor sa till mig...

Min mor, ett UNDERBARN i att ge komplimanger...
När man som BÄST BEHÖVER dom...

Alltså ibland vill man bara gråta eller skratta när min mor öppnar munnen.
Hon är liksom lika "ÄRLIG" som små barn.

Jag har sovit NIO timmar inatt!!!!!
Helt otroligt, men såklart är jag inte utvilad.
Det har varit för många sena/tidiga nätter.
För mycket jobb.
För mycket att pyssla med här hemma.
Jag är sliten, minst sagt.
Så tittade jag mig i spegeln i morse...
HOLY SHIT, vem är den där GAMLA TANTEN som tittar tillbaka??????
Alltså om jag såg ut som 2000 år för en vecka sedan är jag uppe i 10000 år nu.
Hjälp...
Så hade jag lite handel att fixa med, så jag tänkte att jag gör det nu på förmiddagen så kan jag softa tills jag ska till jobbet.

Så behövdes det en plastpåse till cykelsadeln när jag kom ut.
Den var plaskvåt.
Jag orkade inte springa upp och hämta en så jag knackade på morsans dörr.

Trötter : Hej & Go´morron, sa jag, har du en plastpåse slipper jag springa upp...
Smidiga-morsan :  Men HERREGUD vad du ser ut "...
Trötter : Vadå ser ut, sa jag, fastän jag redan visste PRECISSSS vad hon menade.
Smidiga-morsan : Jamen du ser ju JÄTTETRÖTT ut.
Trötter : Ja, jag är trött, har du sett dig själv i spegeln på SENASTE tiden eller. ( Dumt men så måste jag ju ge igen oxå )
Och TACK, det var precis vad jag INTE behövde höra.
Smidiga-morsan : Ha, ha, förlåt men du ser verkligen trött ut.
Trötter : ( RUBB it IN bara... ) Tack och vi ses du...

Jag trollade fram min favorit-mössa och tryckte den DJUPT ner i pannan och drog fram en hel "man" framför ögonen.
Det är inte JAG som går här...
Igenkänningsfaktor noll hoppades jag på och det gick bra.


Gömme-myssen.


Ibland vill man byta bort sitt barn och ibland vill man byta bort sin morsa.
Tänk så det kan vara va????
Själv är jag ju alltid så djävla perfekt att det är LÄSKIGT ;)

Ikväll kommer jag troligtvis sitta som på nålar...
Det är ju BRANDIS-TAJM i rutan igen och jag kommer inte kunna blogga direkt efter.
Jag jobbar.
Det kommer bli en massa anteckningar som vanligt och jag kan inte skriva förrens på fredag morgon.
Kliandet i fingrarna och abstinensen kommer att vara HÖG.
Samtidigt ser jag fram emot lite råa och go´a skratt.
Som när jag ser saker som bara JAG tycker är kul ;)
Kör hårt killar, bara 8 timmar kvar till ROLIGA TIMMEN.
Hurra ;( )





Så var jag och hämtade min julklapp till mig själv för 199 :- på Indiska idag ;)
Är den inte fin????
Och en RIKTIGT Madde-Kjol.
Jag är så NÖJD och glad.

Så till nu precis.
Jag har sagt till sonen att vi ska se en film som jag tror är helt i hans smak.
Dans, musik och sång.
Jag pratar såklart om "Dirty Dancing".
Så sa jag nyss : Ska vi se den där filmen som jag pratat om nu innan jag sticker till jobbet?
Ja, sa sonen det kan vi väl...
Så tar jag fran fodralet och sonen säger :
Nä, den där kan du se själv...
Jag vill inte se en massa puss och sån´t...
Nämen protesterade jag, det är bara utsidan som är en så´n bild, det är mest dans i filmen.
Nästan inge pussande alls ( har jag för mig, oskyldigt iallafall ).
Nä, jag vill inte se den, den ser INTE INTRESSANT UT...
Nähepp.
Jag får väl se om den själv någon gång då´ra.
"Nobody put´s Madde in a corner "
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0