Mönster och småspik...

Igår kvälls.
Jag gick in på "Sysidan" där jag har en profil upplagd sedan något år.
Där brukar jag lägga in färdiga alster av diverse pyssel jag håller på med.
Så är det så att jag och folk som ligger inne där kan gå in och titta på andras hantverk, bedöma, skriva några rader och ge mönstertips till varandra.
Jättekul och inspirerande...
Så var det en tjej som varit inne och skrivit en kommentar på en av mina sjalar.
Jag gick in och kollade hennes profil och fick VÄRSTA VIRK-CHOCKEN!!!!!

Alltså, från att ha varit sååååå in i bomben trött blev jag hur pigg som helst och helt...
Jag satt bara och gapade över en del av hennes alster.
VILKA MÖNSTER, säger jag bara.
Jag blev helt SJUK av avund.
Men det bästa av allt...
 Hon hade skrivit ut var hon fått tag i varje mönster och vem som designat det.
Hon hade även skrivit ut boktips o var man kunde få tag på olika mönster.
Det var som att man fått nys om en SKATT, så hittar man den OCH FÅR BEHÅLLA den om man vill...
Jag höll på att dö faktiskt.
Svårt och förklara men jag satt verkligen och KVED i soffan av lycka och KÖPLUST och SKAPARLUST.
Ååååh, Aaaah, guuuud älskling , satt jag och sa till sambon.

Jag kollade priser och skulle man beställa enstaka mönster så låg dom på mellan 50-60 kr, plus frakt.
Enda kruxet är att mönstren är på engelska men det fixar jag nog säkert.
Annars får jag ta hjälp av min engelske vän om det är termer jag inte fixar.
Jag börjar med en bok på engelska, med en del av mönstren.
 När jag har råd efter, jul ska jag beställa den, inte dyr 157 kr men det får som sagt bli efter jul.
Innan jag beställer separata mönster från nätet.
Det var SJUKT SNYGGA grejer alltså, snart i min butik nära dig ;)
Jag kan knappt vänta själv.

Så har jag jobbat idag.
På det så var det personalmöte.
Det var sol när jag gick in och satte mig på mötet.
Så "MÖTADE" vi och volymen var väl hög och det blev mörkt ute.
Så kommer jag ner i korridoren vid vårdcentralen efter mötet och regnet står som spön i backen.
Det var bara att kasta sig på cykeln och dra mot hemmet.
Motvind.
Regnet var blandat med snö och det kändes verkligen som om någon stod och kastade småspik i ansiktet.
Det gjorde skitont.
Djäkla skitväder :(
Låt det bli april snabbt eller en fortsatt mild vinter.
Usch och fy.

Ikväll har vi sett film.
En JÄTTEBRA film för både barn och vuxna.
" Vattenhästen ", en riktigt feelgood film, bra gjord och trovärdiga effekter.
Vi vill också ha ett sjöodjur som husdjur nu.
Se den om du har en tråkig dag.
Vuxen eller ung.
Spelar ingen roll ;)

Imorgon jobbar jag natt.
Sen är jag ledig och då ska jag äntligen vara social.
Lovely...
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Tove

Ser fram emot att se dina nya alster!!

2008-11-20 @ 09:52:26
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Anonym

JAG MED ;)

Kramis

2008-11-20 @ 12:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0