Pudersnö och Brandisar.

I morse skulle jag skaka av en duk åt Chifen.
Så tittar jag ut i luften och det snöade...
Pytte-pytte-pytte-små snöflingor dalade ner på marken.
Men snart är det väl sommar igen...
Burr.
Tjusningen med snö har jag tappat för typ 100 år sedan.
Fram för milda vintrar.

Så igår...
Chifen och jag satt och snackade i Tv-soffan.
Så pratar vi om äldrevård och Chifen säger :
Nä Madde, jag skulle aldrig kunna jobba med äldre.
Dom bara pratar om sina problem och krämpor.
Det skulle jag aldrig orka med.
Och jag svarar:
Jamen det hör ju till att lyssna på äldre som man tar hand om.
Det är skillnad på att jobba med äldre och LIGGA med dom...

Och med det menade jag inte att LIGGA / ha sex med dom...
 Utan när man ligger på sjukhus och måste mingla med en massa olika åldrar...
Så hade jag kläckt " Kvällens Kommentar ".
Vi hade något att skratta åt resten av kvällen.
Det var nästan ett uttalande i Brandis-anda...

Och på tal om BRANDISARNA då...
Roliga Timmen infann sig som vanligt prick klockan 20.00.
My Heroes :)

Sivert / Blottar-Smurf var och simmade igår i programmet och fick rycka ut på ett larm.
När han var färdig med sitt uppdrag hade han tydligen fortfarande VATTEN I ÖRAT...
Eller var det VATTENSKALLE????
Jag är osäker.

Så var det dags för en ny Brandis att visa sig i rutan.
Mattias.
Om honom fick vi lära oss :
1. Han SURFAR på nätet på arbetstid  ( Enligt Aino / Smurfan då. Hon sa : Han sitter väl och surfar som vanligt )
2. Han räddar katter ur träd.  ( Fastän han påstod att dom aldrig gör sån´t.. Åjo, Matte, det gör ni visst ;)
Han får bli " Katt-Räddar-Smurf "

Killarna såg sig nödbedda igår att rycka ut och rädda den där katten som klättrat upp i trädet.
Det var tydligen så många MEDBORGARE som ringt in och krävde att dom skulle rädda kissen.
Vet inte medborgare att katter tillslut klättrar ner när dom blir hungriga.
Tydligen inte...
Medborgarna / reportern var rädda att det skulle bli ytterligare ett KATTSKELETT i trädet...

Reoprtern frågade nämnligen :
Är det många kattskelett i träden ????
Hallå IQ noll...
Lite information...
Det är inte som på tecknad film att ett skelett HÅLLER IHOP...
Ben kan inte hålla ihop utan senor, muskler och skinn.
Och det ruttnar ju som bekant.
Då ramlar det ju ner som ett litet " KATT-SKELETTREGN " ;)
Jesus...
Dum, dummare, dummast...

Det blev YTTERLIGARE ett FALSKLARM som Brandisarna fick rycka ut på.
En brödrost som hade satt igång brandalarmet.
Detta måste kosta skattebetalarna massor ( ???? )
Måste dom verkligen rycka ut om det är så att man förklarar att det var brödrosten, stekos, bus m.m???

Ytterligare en Brandis gjorde debut.
Ytterligare en BRANDMÄSTARE...
Herregud så MÅNGA brandmästare dom har...
Jonathan Adrian.
Han fick OMEDELBART bli " Helhets-Smurf "
Han ser verkligen till HELHETEN.
Hur situationen ser ut på ett UPPDRAG.
Hur situationen för dom brandmän som är i tjänst under ett uppdrag.
Han delar ut arbetsuppgifter efter Brandisarnas livssituation nästan, hur dom mår just då...
Vilken Brandis som är lämplig för vad.
RÄTT SMURF PÅ RÄTT PLATS, är Helhets-Smurfs valspråk...

Så fick man se från Politikerveckan.
Helhets-Smurf ville glänsa lite och lattja lite med några "KIDS" som spelade fotboll.
Han orkade typ TVÅ sekunder, sen hade orken tagit slut.
Jag fattade ingenting...
Dom som tränar så mycket.
Har han inte lite dålig KONDIS för att vara Brandis???
Eller kom han på sig själv att det kändes OSERIÖST att lattja med KIDSEN när han skulle VAKTA politiker???
Hm, jag spekulerar.

Kvällens kommentar från Tv- håll blev iallafall...
Reportern frågar Kidsen vad dom ska bli när dom ska bli stora...
Alla Kidsen svarar : FOTBOLLSPROFFS...
Så ni ska inte bli Brand män då´ra?
Alla Kidsen svarade unisont : Näääääääääääääää !

Jag ställer mig frågande igen, VARFÖR DÅ Kids???
Ni kan slappa hur mycket ni vill, SURFA på arbetstid, äta god mat, kolla på tv och spela fotboll som träning OFTA...
Det är väl det Kids vill göra, så lite som möjligt ;)
Brandman verkar ju PERFEKT jobb.

Så fick man se när dom lagade mat och åt IGEN...
Det stod mellan SILL och GRILL, det blev grill.

Så var det BYGGTAJM...
Snygg-Smurf och Väldigt-Konstig-Dialekt-Smurf byggde en dörr till ett skåp.
THERE WORKING TOGETHER...
Det byggdes en liten överraskning till Tords insamling.
Tord samlar Pantburkar.
Jag missade tyvärr för vilket syfte.
En semester kanske???
Nä, det var nog något mer ÄDELT tror jag.
Tord kom tillbaka från semestern och LJUV MUSIK spelades och Tord blev allt lite TÅRÖGD...
Fint Serrö...
Såååå känslosamt och fint Tord.
Tord får för övrigt heta " Dvärg-Smurf ".
Han verkar vara ONORMALT KORT jämnfört med dom andra.

Herregud så mycket TEXT.
Hur kan jag få ihop så mycket av ABSOLUT INGENTING???
Jag förvånar mig själv...
Men det är väl så, jag ser dom små, små detaljerna.
Jag längtar som vanligt till nästa vecka, det känns så låååångt...

Nu ska jag försöka vila bort påsarna under ögonen under dagen ;)

Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0