F.A.N...

Jag har ju lovat mig själv att jag inte skulle svära så mycket när jag skriver här på bloggen.
Men det är svårt att låta bli ibland.
Eller ganska ofta i mitt fall, det är ju SÅ stor del av mitt ordförråd...
Tyvärr.
Och så är det ju så bra när man blir riktigt arg på något eller någon.
Och när man blir riktigt, riktigt glad...
Jag ska försöka skärpa mig men nu är jag SÅÅÅÅ djhlla ARG...



Brosch till mig själv klar.



Lyxsjal i jeans/stålblå till mig själv klar...



Eller inte???
Nä, den är inte klar!
Här har jag nu jobbat som ett djur för att få en egen "Glassarsjal" och så räcker INTE GARNET!
Va..
Jag fattar ingenting.
När jag har gjort den här sjalen 4 ggr tidigare så har 3 nystan räckt.
Det är noga beräknat på tråden av mig och det brukar till och med bli lite över.
Så inte idag.
Jag gick in och kollade på gamla Lapp-förteckningar om dom har ändrat garnlängden på garnet.
NIX, det är samma, dom har inte minskat på längden.
Inte heller vikten då.

Alternativet är att någon köpt ett garnnystan och sedan lämnat tillbaka det men kanske STICKAT/ VIRKAT  lite innan och inte tyckt om garnet.
Puttat in garnänden i nystanet igen och satt i lappen.
Har man kvittot kvar så är det ju bara och byta...
Det kan bara inte "diffa" så mycket i skillnad på ett garnystan annars.
Jag kommer ta med mig sjalen till affären och förklara, kolla av, för jag är ARG nu!!!

Problemet är ju då också att hade detta garn varit köpt i stan så hade jag fixat detta omedelbart.
Men...
Nu köpte ju min sambo garnet i ( FUCKING DJHLLA ) Hemse och dit tar jag mig ju inte i brådrasket precis.
Ringde upp sambon och frågade om han hade någon körning ut dit.
Tyvärr, inte idag.
Gick ner till mamsen och tog på mig "en ledsen min " och förklarade sjal-läget.
Frågade om hon ville köra till Hemse om JAG betalade bensinen.
Det ville hon inte.
Det är YTTERST få tillfällen jag faktiskt önskar att jag hade körkort, men det här är ett sådant tillfälle.
Jag är således förbannad som F.A.N...
( Ser lite finare om man skriver fan sådär, blir lite mer G.A.D-känsla då )

Så har jag precis gjort någonting som gjorde mig helt skakis...
Jag har äntligen ringt Frk Eevel på Bolaget och bestämt träff på torsdag i nästa vecka...
Hon ska titta på mina sjalar, shit vad nervöst det var.
Jag är GLAD att jag ALLTID lyckas hålla mig så djäkla cool och låta proffsig när jag utsätter mig för sådan´t här.
Innombords:
Skakar värre än en PARKINSONSJUK...
Men nu är det gjort och jag ska maila över lite bilder.
PUH vilken pärs ;)
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Liza

Uscha...stackare. Jag hade kört till Hemse om du hade ringt, hade hunnit det idag. Jag har dessutom skitcool bilstereo så jag sitter gärna i min bil, ännu mer om nån annan betalar bensinen hahaha.



ÅH va spännande med Bolaget...ska hålla alla tummar och tår!!



Kramar!!

2008-10-03 @ 15:59:06
Postat av: Bloggaren Herself

Fan igen då...

Det var synd att jag inte visste att du var ledig chaffis idag då :(

Söndag, vad gör du då? Efter 13? Fika och snack hos mig om du är barnfri?

För jag tror nog att det är bästa att vi e barnfria på vår DATE ;) Iallafall jag.

Eller måndag e jag också ledig...

Vi kan väl höras?

Kramis

2008-10-03 @ 17:25:25
Postat av: Liza

Inte barnledig i helgen, men mellan 12 och 15 på månd kan jag ha snackisdate utan barn ;)



Nu ska jag gå iväg med min son till hans försata skoldisco...han är uppsnofsad och redo ;)



Kramar!

2008-10-03 @ 17:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0