Gullig nyhet.

Satte på nyheterna och Rapport började för en gångs skull med en GULLIG, vardaglig nyhet.
2 hundar som hade blivit hjältar.
En villa i Malmö som hade börjat brinna och paret i villan hade vaknat av brandröken, tagit sig ut på en balkong och sen var det stopp.
Dom hade skrikit och ropat så att hundarna i grannvillan hade börjat skälla och väckte sin husse.
Han hade fått tag i en stege och paret i den brinnande villan hade kunnat klättra ner oskadda.
Hur många år sedan var det som man fick höra en sådan nyhet som FÖRSTA-nyhet i ett nyhetsprogram?
Det händer ju typ aldrig.
Det är bara krig, mord, svält, finanskris, sorg och elände.
Att sätta på tv´n i morse var som att läsa en Allers eller Hemmets Journal där det alltid är VARDAGSHJÄLTEN i fokus :)

Så till Norderstrand.
Har blivit sååååå irriterad när jag läst gotlandstidningarna dom senaste dagarna.
Thott-resorts har varit på tapeten, igen.
Vad är det för fel på folk i den här stan?
Det fnyses, gnälls och kastas skit på Pigge, Thott m.fl för det som byggts upp vid Norderstrand.
Det har "myglats" med tillstånd osv.
För EN gångsskull har det väl gått SMIDIGT för en näringsidkare skulle jag vilja säga.
Dom brukar ju få STÅNGA sig blodiga i vanliga fall.

Fel på detaljplanen ( små fel, skulle jag vilja säga )
Föööööör lyxigt.
Lägg av med Jantelagen och Svensson-avundsjukan!
Hur såg det ut innan på den där campingen?
Det var ju JÄTTE-SKABBIGT!
Det har ju aldrig varit meningen att vi gotlänningar ska bo där utan att vi skulle få hit KÖPSTARKA människor.
Och det är SNYGGT och fräscht där nu.

Nå´n granne gnäller om SMYGOCKUPATION av stranden, att det ställts upp hammockar, vollybollplaner, badmintonplaner.
" Då har ju inte några barn kunnat leka här i sommar "...
Kan dom VÄL??!!!!!
Det är ju snarare TVÄRTOM, det ser MYCKET mer inbjudande ut nu.

Jag har då ALDRIG innan dom gjorde iordning den stranden sett någon INVASION av barnfamiljer där.
Aldrig sett barnfamiljer flockas på den stranden.
Det har ju varit UR-SUNKIT.
Ingen strand man velat åka till fast den mitt i stan.
Nu däremot, mycket mer attraktiv.
Nu känner man att man vill åka dit.
Ta med en vollyboll, placera ungarna på planen, köpa en kaffe och en glass, sätta sig i en hammock och titta på lekande barn.

En annan granne gnällde på utsikten från köksfönstret.
Nu är det bara asfalt och hus att titta på...
Ja, vad var det innan då???
Jo, det kan jag tala om eftersom jag gått OTALIGA promenader med "Flise-grisen" under åren och min AUTISTISKA sport-runda där.
Det var sunkiga, äckliga, fallfärdiga gamla husvagnar där missbrukare bodde året runt.
Sommartid späds detta då också på med gapiga, fulla tält-turister.
Nä, det är ju MYCKET MYSIGARE att ha som grannar.

Jag tror nog att grannarna till F.d. campingen kommer få det BETYDLIGT lugnare i fortsättningen än vad dom haft.
Kanske att det under 2-3 veckor kommer bli stökigt när Stureplans-Idioterna invaderar pappas och mammas dyra bungalows.
Men i övrigt mycket lugnare och fräschare än vad det varit.

Nå´n annan granne gnällde över att deras fin-fina STRÖVOMRÅDE har tagits ifrån dom...
Igen, lägg NER!!!!
Strövområde????
Som sagt, som f.d hundägare kan jag säga att VARJE gång jag fick för mig att snedda över campingen så har jag höst, vinter och vår sett gamla sopor, skräp, KANYLER, burkar, flaskor M.M ligga utstrött över campingen.
SANT!!!
Till dom grannarna säger jag bara:
Pröva STRÖVOMRÅDET lite längre upp, Kärleksstigen.
Det är längre och mycket finare natur än den där äckliga campingen med en massa gammalt skräp på.
Med fallfärdiga "servicehus" och trasiga staket...
Eller pröva längre ner LÄNGS strandpromenaden.
Där är OCKSÅ jättefint.

Dagens "Heja" är : Heja Pigge!!!!
Han är ingen frälsare han ÄR en BIZNIZ-MAN!!
Då måste man gå över lik ibland och mygla lite med kommungubbarna.
Och han gör faktiskt öns campingar mer attraktiva och fina.
Sen får GNÄLLISARNA tycka vad dom vill!
Sticka lugnt ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0