Lucky me...

Jag hoppas detta blir det sista "tyck synd om mig" inlägget på länge.
Nu måste jag se framåt, som läkaren sa idag.
Men jag säger bara detta : LUCKY ME!!!!!!!
Varför?
Jo, men jag har ju en DJÄVLA tur som vanligt vad gäller min KROPP!
Jag gick till läkaren.
Förklarade läget och mitt "mående" sen operationen.
Han tittade i halsen och kunde konstatera att läkningen såg fin ut.
Lite svullen där vid gomspenen och i valvet men att det skulle försvinna.
Hade jag otur så kan det ta flera månader till, men för VISSA ( jag är ju en VISSA-person tydligen ) kan det bli så.
Febertopparna kan ha och göra med att DET tar tid att bli 100% efter en sådan här operation.
Ja, kort sagt det blev en himla lång utläggning av läkaren.
Man ska ta det lugnt...

Ja, det har jag ju gjort i MASSOR....
Jätte-jättelänge ska man ta det lugnt.
Flera-månader-ta-det-lugnt typ...

Det ÄR ingen OKOMPLICERAD operation när man är VUXEN...
Bättre att göra det när man är barn.
Jo tack, det har jag förstått men det är liksom försent NU.
Whatever....
Jag förstod.
Så kom vi till det här med smaken i munnen.
Den här BESKA smaken, som all mat smakar.
Jag känner en god lukt.
Stoppar in maten/godiet/bakverken i munnen och det smakar BESKT...
Det är nu jag kommer till "LUCKY ME" grejen.

Han sa :
Jag vet inte om din läkare ( han som opererade mig ) sa att du hade VÄLDIGT LÅNGA RÖTTER på dina halsmandlar?
Jo, sa jag, det nämde han...
Mmm, då kan det vara så här förstår du, om man har OTUR...
( Otur, mitt mellannamn vad gäller kroppen )
Så tar läkaren fram en bild och visar.
Man har smaklökskörtlar som sitter efter tungan i halsen, långt ner.
Om man då har långa rötter på halsmandlarna  ( här visste jag redan vad som komma skulle ) så kan det vara så att när man "gräver och skär " bort halsmandelrötterna kommer åt nerver.
Nerver som har förbindelse med smaklökskörtlarna.
Har man då OTUR ( mellannamnet igen ) så kan man SKÄRA av en nerv och då blir smaken "fel"...
FEL...
Detta är väldigt OVANLIGT... (  a magic word  )
Så man brukar aldrig berätta/varna patienter för detta för att det är SÅ PASS OVANLIGT.
Men det händer vissa ( moi ) , tyvärr.
Lucky me.
Är detta permanent?
Nä, OFTAST inte.
MEN du kan nog räkna med att ha " fel" smak i munnen upp till ETT ÅR efter operationen.
ETT ÅR!!!!!
Jag började faktiskt skratta.
ETT ÅR...
KAN detta bli permanent????
Det har inträffat men det är mycket, mycket OVANLIGT ( magic word )

Ja, jag är ju en OVANLIG person så jag kan SLÅ MIG I BACKEN PÅ att jag blir JUST  "DEN"  ovanliga personen.

Jag skrattade igen och tvingade halsläkaren bli psykolog i 5 minuter.
Han fick lyssna på min mat/rosacea/salt problematik och så det här som löken på laxen.
Jag kommer bli VÄRLDENS smalaste kvinna om detta ska fortsätta.
Ingen matlust när allt smakar S.K.I.T.
Men äta bör man annars dör man.
Och jag behöver inte ens röra på mig.
Han förstod och försökte trösta...
"De kommer förhoppningsvis bli GOTT ska du sie, lille skatten ( han var dansk ).
Kändes skönt att få va "lille skatten" där i undersökningsrummet.

Ok.
Det var det.
Då var det liksom avklarat och trolig förklaring till min beska smak i munnen.
Bara att se FRAMÅT och inte gräva ner sig.
Haja läget liksom.
Bita i det BESKA äpplet.
Jag säger som vid varje gång jag har KROPPSLIG OTUR...
Det kunde varit VÄRRE.
Och det MENAR jag fakitiskt men VISSA dagar är det surt!

Efter läkaren gick jag och sonen på Bageriet och fikade.
Första latten efter operationen.
Sen blev det bio.
Vi hade bokat det en vecka i förväg, tur var väl det.
Det var SMOCKFULLT.
High School Musical 3.
Den var helt ok.
Jag måste ju erkänna att jag faktiskt trallar med när sonen spelar 1 & 2:an...
Det är lätt-trallat.
Sonen satt och vråldiggade i stolen bredvid.
Jag diggade lite mindre eller i smyg ;) och var översättare.
Jag noterade när vi satt i foajén att det var 200 tjejer i åldrarna 5-15 och 4 killar.
När jag precis tänkt klart tanken säger sonen :
Mamma, det är bara 4 killar här.
Mmm, svarade jag.
Varför då?
Axelryckning, dom går säkert på dom senare föreställningarna.. ( varför sa jag så? )
Vem skulle du vilja vara, frågar han sen.
Zac/Troy sa jag, för han är så söt och duktig.
Jag vill vara Chad...
Ok.
Mitt i filmen kom små kommentarer som :
Kolla han har oxå "häng" på sina byxor.
Vilka armmuskler han har...
( Detta noterade även jag, VÄLPUMPAD 16-17-åring. Snacka om Hollywoodtryck )

Så var det VÄLDIGT MYCKET SUCKAR i salongen.
Efter varje närbild på Zac/Troy.
Efter varje ballad.
Efter varje PUSS.
Efter varje scen överhuvudtaget som han var med.
Hörde en tjej bakom mig som : Åååååååh...
Antar att det är som när man själv såg Dirty Dancing och ville hångla/gifta sig med Patrick Swayze.
Vara hans "Baby"...
"Be my, be my baby "
Ja, ni "äldre tjejer" vet vad jag menar.
Det brann i hela kroppen när han såg på "en" rätt igenom bioduken.
"Nobody puts Baby in a corner", och man var såld för tid och evighet.

Och Zac Efron går verkligen inte av för hackor, han är söt som socker.
Han bränner nog hål i väldigt många flickhjärtan när han våndas med sina problem i filmen.
Själv satt jag och tänkte : Lille snuttegubben då...

Så till sista ämnet för dagen : S.O.S Gute.
Det var ju riktigt bra, proffsigt och trovärdigt idag.
Men det var ju MEST ambulanspersonalen som var i fokus och dom gjorde ett bra jobb.
Det blev inte så TRAMSIGT som när Brandisarna har visat upp sig.
Såklart blev det en del naket när Brandisarna fick lite tid i rutan.
Det var nakna kroppar i träning och i badbassängen.
Så lite "Brandis-Porr" fick vi som förväntat.
Men MEST proffsiga, otramsiga ambulansare ;)
Sticka lugnt.














Kommentarer
Postat av: Jennie

För min del var det nog mer Karate kid än P.S. Ååååh vad jag satt där i bion å suckade i lilla hålan Vetlanda när han lärde sig fräcka sparkar genom att leka trana eller måla staketet. Inte visste jag att vardagen kunde ge en såna kunskaper bara sådär!

Pussar

2008-10-25 @ 14:16:59
Postat av: Bloggaren Herself

Karate Kid???

Nä...

Han var ju ingen MAN ;)

En liten pojkvasker.

Själv har jag alltid gillat dom ÄLDRE killarna.

Patrick då såklart.

När jag var 12 var jag kär i Paul Stanly ( Kiss) och Harrison Ford/Indiana Jones.

Pappakomplex månne;)

Kramis.

2008-10-25 @ 19:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0