Middag.

Så kom jag ÄNTLIGEN ut på lite trevligheter.
Efter 16 dagar i HUSARREST.
Det var jättetrevligt OCH jättegott.
Jag hade tänkt mig en ganska tidig kväll men när jag frågade vad klockan var så hade vi redan varit där 5 timmar.
Då har man trevligt.
Min käre vän hade lagat otroligt god köttgryta och INGE salt i för min skull.
Så var det klyftpotatis, sallad och bröd till.
Började med köttet, yummie, underbart det smalt nästan i munnen.

Jag satte tänderna i potatisen och började tugga...
Kände att : SHIT det BRÄNNER...
På tungan, i gomen, i såren.
Kastade i mig vatten och försökte se naturlig ut....
Mer vatten.
Lite bröd.
Mer vatten.
Tänkte : Satan, här har jag lassat på MASSOR med potatis och jag kommer inte kunna äta upp det.
Det var SUPERSTARKT!
Värden upptäckte direkt att jag hade "problem" med hans potatis...
Don´t eat it, it´s to strong for you!
Yes, sa jag, maybe a little to strong now when I have had my operation (harkel)

Han ERKÄNDE då att han gjort ett litet misstag.
Han skulle i sin iver att INTE salta potatisen så skulle han ha basililka på istället.
Han börjar bli gammal, måste skaffa läsglasögon ;)
( sa han själv alltså )
Han hade tagit CHILLIPEPPAR istället och strött över REJÄLT.

Jag kunde med gott samvete lassa över all potatis till sambon och njuta av alla andra go´saker.
Och tro mig, det gjorde jag.
Nu har mina smaklökar återgått till det normala och mat är verkligen HIMMELRIKET!
Till efterrätt hade han gjort min absoluta nya favorit :
BananaNoffée. ( med reservation för stavningen, jag stavar som det låter när man säger namnet.)
Jag tog TRE omgångar, skämdes inte ett dugg!
Skyllde så BEKVÄMT på min 16 dagars svält så alla tyckte att jag i princip kunde äta allt själv ;)

Nästa gång jag bjuder på FIKA eller middag med dessert så blir det garanterat denna ljuvliga efterrätt!

Idag ska jag och mamma ta en liten tur på stan och kolla in höstmarknaden.
Vädret är ju underbart höstigt och hög klar luft.
Kanske vi tar en fika på Bageriet också, deras Latte har förekommit FLITIGT i mina smaklökars drömmar ;)

Sedan måste jag ringa min EKONOMISKA rådgivare : Miss Sophie !
Jag har världens ångest för mitt KUNDMÖTE på torsdag.
Inte för att visa upp mina sjalar eller träffa ägaren MEN...
PRISERNA på mina sjalar.
Jag kan inte bestämma mig vad gäller mina nya kreationer.
Det gör mig GALEN !
Jag får alltså ren och skär ångest när jag debatterar mid mig själv i skallen och tänker :
För billigt?
För dyrt?
För billigt?
För dyrt?
Om och om igen...
Miss Sophie har troligtvis en lösning på problemet, hon är ( som jag sagt förut ) en KLOKBOK!

Ikväll är jag Gräsänka, sambon ska på personalfest.
Jag ska ha en kompis på middag och film.
Sticka lugnt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0