Renoveringsfika på "Björkis".

Sms hade kommit från Norge-grenen av Corleones igår kvälls...
Det hävdas att Stockholms-grenen och Norge-grenen har löst FONDVÄGGS-frågan här på gotland...
Hm...
Undrar hur det gått till?
Antifondväggen var ju här och Fondväggsförespråkaren i Stockholm...
Men det var nog bra att jag lyfte fram frågan i ljuset så fler kan hjälpa till att lösa problemet åt berörda parter ;)

Sambon framhärdade sin OSKULD när han hade läst min blogg i morse.
Han HAR INTE ätit något godis igår...
Nä, nä..
I still don´t belive him!
Mr Präktig.

Så till sonen...
Han kom med en utmaning idag.
Han utmanade mig att sätta igång och rita en drake.
Eftersom han påstod att jag hävdat igår att jag minsann oxå kan rita drakar.
Ja, ja men jag har ju inte sett så många drakar så jag kanske inte kan måla en utan att SE på en drake.
Nä, sa sonen...
Du får inte måla AV, du ska använda FANTASIN som PÅL gör...
Pål använder fantasin, såklart han gör...
Yeah, I´m a looser baby so why don´t you kill me...
Användbar fras där från Beck, jag har ju citerat honom fler gånger.



The Artist, Mr Dragon-Picasso.



Och lärjungen...

Vi har tagit det väldigt lungt idag.
Fram emot 14 anlände vi i Sanda / Björkis.
Vi kollade in renoveringen och isoleringen av verandan.
Det har blivt SKITSNYGGT!
Pål han kan visst ändå...
Och Åsa med.



Så trodde jag att jag inte skulle fixa mer socker den här sidan året efter gårdagen.
Men efter lite Frunch var magen "Fit-for-fight" igen och helt plötsligt såg Nybyggarnas godisskål lockande ut ;)
Tänk vad kroppen glömmer fort, det är precis som när man fött barn...
Man tänker ALDRIG MER, över min döda kropp, jag vill ALDRIG HÖRA TALAS om födsel igen.
Men efter något år har det blivit ett "mysigt" minne.
Lite samma kändes det så i morse.
När jag fortfarande var proppmätt efter all mat och godis igår.
Aldrig mer, över min döda kropp ska jag äta godis igen...
Några timmar senare :
Mums, mums och gårdagens överätning  har blivit ett "mysig" minne.
Och då har jag ändå BESK smak i munnen.



Jag, fotad av sonen.
Softar i Nybyggarns soffa.

Väl hemma blev det favorit i repris.
Tortillias idag med.
Vi har ju kvar till ett helt kompani.
Jag körde dock fisk idag för att inte äventyra huden.
Men det blev nästan lite väl mycket Vitlökssås, nästan vitlökssås med tortillas och inte tvärtom.
Jag VRÄKTE verkligen på sås, den var godare idag nu när den stått till sig lite.
Det räcker till lunch imorgon oxå ;)

Så till finalen...
En ny sjal klar, turkos.












Kommentarer
Postat av: Liza

Nu har jag äntligen kommit på vem Nybyggar-Pål är så lik! Plura! Och om Plura hade varit ca 20 kg lättare då ;)



Kramar!

2008-10-25 @ 21:46:30
Postat av: Bloggaren Herself

Mja, och 20 år yngre...

Men jo, jag håller nog med. Han är iallafall lik honom på bilden jag la in ikväll.

Kramis

2008-10-25 @ 21:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0