Saft, saft, hallonsaft...

Förlåt mig kära läsare men jag kan bara inte släppa dom där BRANDSLANGARNA...
Min sambo trodde igår kväll att jag höll på att bli galen när vi skulle lägga oss att sova.
Jag brast ut i skratt och kunde inte somna.
Hela tiden...
Jag låg och tänkte på lite nya inlägg här på bloggen ang killarna.
Tillslut sa sambon till mig :
Men för fan, gå och SKRIV AV DIG...
Nä, det fick bli papper och penna och lite stolpar.
Tillslut somnade jag med ett fniss/gapflabb, tror jag ;)

Jag skrev ju igår att jag tyckte att dom verkade ha en egen liten värld.
Och så kom jag på det..
Dom påminner mig om SMURFARNA!!!!
Jag såg liksom Smurf-karaktärer i alla.

Vi börjar med Smurfan, helt klart Aino...
Hon verkar skitball och så är hon jätte-snygg.
Jag döper henne till " Cool-Smurfan "

Ambulans-Henke får bli " Myspys-Smurfen "

Ambulans-Ojet är helt klart " Glassar-Singel-Tuffis-Smurfen "

Ambulans- Göran kan inte bli någon annan än " Langar- Smurf "

Ambulans- Monica : " Inga-Ögonbryns-Smurfen "

Så går vi över till Brandisarna :

Fagis : Utan tvekan.. GAMMEL-SMURF.
Han är lite så där mästrande och Besservisser-varning.
Men det brukar ju Gammel-Smurf vara.

Brandmästar Henke blir : " Tala-Tydlig-Gotländska-Smurfen ".

Julle : " Rädda-Utedass-Smurfen "

Jimmy : " VÄLDIGT-konstig-dialekt-Smurf "
Alternativ : Undervisnings-Smurf "

Jonas L : " Skryt-Tränings-Smurf "

Thomas/ Ungtuppen : " Porr-Smurfen" 

Lasse : "Anti-Turist-Smurfen "
Alternativ : " Gnäll-Smurfen ".

Och så till sist då Robert/Hjalle : Han får bli "SNYGG-Smurfen "

Han är en så´n där kille som blir sexig och snygg bara för att han pratar om sin son och familj.
Sån´t gillar DAMER i min ålder...
Ja, det var min Brandis-Smurf-lista so far...
Jag kommer troligtvis ha fler Smurfar efter nästa program ;)
Sticka Lugnt.




Kommentarer
Postat av: Liza

DÖÖÖÖÖÖR av skratt



Kramar!!

2008-10-31 @ 15:43:47
Postat av: Bloggaren Herself

Hur kunde jag misstänka att DU skulle tycka det här var kul????

Jag skrattade faktiskt SJÄLV när jag skrev det ;)

Kramis

2008-10-31 @ 17:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0