S.O.S och 2 pirayor...

Igår var jag och klippte mig.
Det var inte en DAG försent kan jag säga
Nu kan jag ha utsläppt hår igen, och det är lockigt.

För det första har jag inte klippt mig sen i maj.
För det andra så när jag tvättade håret med det där "Tvättmedlet" man måste duscha sig med när man ska opereas så brakade hårkvaliteten ihop fullständigt.
Min frissa sa att det är rena rama döden för håret, livsfarligt.
Håret blir risbuske och det hjälper inte hur mycket hårinpackningar man kör efter, håret DÖR.
För det tredje, min kost har ju inte direkt varit VARIERANDE under ca 20 dagar så håret RASAR av.
Jag har egentligen ännu inte fått tillbaka aptiten, jag äter för att jag ska men nå´t smakar fel.
Igår fick hon lov att klippa 4cm på håret, inte mycket att be för, hon var tvungen...

Idag är håret fluffigt och lockigt och fint.
Jag känner mig faktiskt riktigt SNYGG ;)

Så till lite skryt.
Ang mina sjalar, igen då.
När jag var nere igår med Tvättrådslappar att sätta på sjalarna så pratar vi lite, hon som ska sälja åt mig och jag.
Så säger hon :
Du, vi som är medlemmar i "VisbyStröwet" eller om hon sa "Visbyköpmansförening" har försökt att få hyra S:t Karins ruin i år och ha gammeldags torgstånd med RIKTIGA hantverk/hantverkare och sälja på Lördag och Skyltsöndagen i år.
Tyvärr fick vi inte vara i ruinen men vi har fått ett annat ställe som är ...
Så kommer jag inte ihåg vad hon sa...
Men iallafall, hon fortsatte:
Egentligen är det bara för dom som är medlemmar men jag tänkte faktiskt bjuda in dig ändå och fråga om du är intresserad av att sälja där?
Du gör så fina saker...
Det är helt rätt och sånt vi vill ha med.
( Ooooooh, jag är smickrad )
Fasiken också, jag visste redan att det är jobbar-helg!!!
Tyvärr kan jag inte i år för jag jobbar men du får gärna fråga mig nästa år, då är jag ledig...
Snack om att hantverks-självförtroendet växte några meter igår :)


Så till igårkväll...
Missade jag S.O.S Gute?
Nä, jag hade förvarnat Chifen att jag faktiskt var tvungen att se programmet.
Helt ok, bara hon slapp ;)
Det hann inte mer än börja så hade jag 2 Pirayor som sms:ade och högg repliker fortare än jag hann svara.
Sambo och Miss Sophie.

Det första jag noterade var :
Alla brandmän och ambulansförare har trevliga små smeknamn..
Det var :
Nypan, Fagis, Beckis, Henke, Ojet osv...
Så gulligt, har dom gjort det till en liten grej eller?

Noterade att dom tog med sig en liten kille i ambulansfärd för falsk krupp.
Vad kostar det skattebetalarna?

Så fick man följa med HELA brandteamet när dom åkte iväg och handlade midsommarmat...
Behövde dom åka allihopen?
Vad händer om det kommit ett larm?
Men det var ju gulligt som sagt att se killarna shoppa mat tillsammans, gemytligt.
Inte mycket action där inte.

Så tog programmet helt plötsligt en helt ny vändning...
Det blev :
"Hej och välkommen till Ojets liv"
Det hände tydligen så lite att dom tv-teamet hade tid att hänga med Ojet på hans privata tid.
Och det fick dom ju så GÄRNA!!!
Då kunde han ju tala om att det bästa han visste i livet var Kiteing.
Han älskade det över allt annat.
Då frågar reporten:
Har inte du BARN?
Jag höll på att skratta ihjäl mig...
Bra frågat reportern ;)
Ja, Ojet glömde du att det bästa i livet faktiskt är dina barn???

Och sen fortsatte personporträttet på Ojet.
Ut till pappsen i Hamra och visa upp sig utan kläder vid flaschiga poolen...
Töntig cowboyhatt, men han är ju så cooooool att allt blir rätt på honom, NOT...
Tala om att man ska göra ett MODEREPOTAGE och visa sig i badshorts.
Filmas när man fotas.
Visa upp sin gamla LEKSTUGA som han tydligen bor i.
Allt skulle verkligen vara såååååå CASUAL och EASY, NICE, Häng med mig bara, COOOOLT...
Så pricken över i:et...
Han fick tala om för alla tjejer ute i sverige som satt och suktade över hans nakna bringa på tv´n att han var singel!!!
Det fick han ju så smidigt fram när han visade upp sin "CASUAL-lekstuga" och sa:
Här bor jag med barnen, när dom är vid mig vill säga.

Fint, bra kontaktannons där..

Varför inte skippa lite av Ojets personporträtt när man sedan sist i programmet fick se 3 sekunder, en skymt av en kille som fått käken avsparkad?
Är det inte därför dom filmade ambulans och brandmän?
När dom "riktiga" grejorna händer?
Inte ambulansmännens privatliv?
Oj, oj vad jag dissar denne stackars Ojet nu då...
Men tyvärr, har han nu lyckats stjäla till sig så mycket Tv-tid så får han nog stå ut med att jag är lite taskig ;)
Egentligen skulle jag vilja skriva lite om midsommaraftonen också men nu orkar jag faktiskt inte.
Jag spar mig till nästa program.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Liza

dör av skratt

Jodu...smeknamn har de allihop. Men Ojet heter faktiskt Ojet. På riktigt.



Klart ditt hantverkarsjälvförtroende ska växa vännen! Du rockar!! (eller Du Stickar! menar jag hahaha)



Kramar!!

2008-10-10 @ 16:50:10
Postat av: Bloggaren Herself

Jo, jag vet, Ojet fick väl heta Ojet när han var liten för han sa Oj,Oj hela tiden...

Men det passar ju bra med dom andra SMEKIS-Killarna ;)

Bra idé där..

Jag ska nog fixa en tröja till mig själv där det står : Jag stickar...

Kramis

2008-10-10 @ 17:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0