Spindel, spindel på balkongen där..

Spindel, spindel på balkongen där.
Säg mig, säg mig,  hur STOR du är....









Hm, ja...
I morse när jag skulle till jobbet så ser jag detta MASTODONT mästerverk av en inneboende...
Jättevackert i morgonsolen med små pärlor av fukt från natten.
Jag har bara en liten undran...
Var befinner sig  "Lilla Imse Vimse " just nu?
På natten?
I dagens övriga timmar?
Var?
Inte inne hos oss hoppas jag.
Vi sover fortfarande med sovrumsfönstret lite öppet för det är ju ganska varmt fortfarande.
Vårat sovrumsfönster är ju OROANDE nära detta konstverk.
Stora spindlar har ju dessutom en förmåga att kunna göra sig mycket små om dom måste.
Och det kanske dom MÅSTE om det är för kallt ute på natten...
Och dom MÅSTE "sqviiza" sig in genom en liten, smal, öppen fönsterspringa.
Jag mår inte bra just nu.
Jag mår lite illa.
Och sambon som så OBARMHÄRTIGT säger :
"Shit, diu...
Dä måste va ein ritig bjässe... "
( Sagt/skrivet på skånsk dialekt )

Ja, shit diu...
Bara han fattar att det är han som får ta bort KONSTNÄREN om hon ( det känns som en hon eftersom honorna alltid är större i spindelvärlden ) dyker upp helt plötsligt.
Jag mår som sagt lite illa och det kryper lite här och var på kroppen.
Jag ser SKUGGOR i ögonvrån som kryper fram på väggarna.
Jag kanske måste flytta.
Eller så måste NÅ`T dö...
Jag kollar lite extra i sängen nu när jag går och lägger mig.
Irk.
Sticka lugnt ;(


Kommentarer
Postat av: Liza

FYFASEN va läskigt!

Jag hade nån teori när jag fick barn om att man ska lära dom älska alla djur och vara rädd om miljön för att alla djur behövs på nåt sätt....det höll inte så länge. I ren reflex stampade jag vid ett tillfälle ihjäl en spindel och sonen frågar naturligtvis om inte det var ett djur man borde vara rädd om....

Det var bara att droppa charaden.



Kram!!

2008-10-09 @ 10:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0