Tacomys...

Igår hade vi Nybyggarna, Antifondvägg/Gräsänklingen och Lovely Liza på middag och Idol-vrål.
Med tillhörande Busfrön.
Sonen hade beställt favoritmaten och ja...
Inte en middag kan väl bli fel med tacos/nachos/tortillia.
Som kusinen sa : Det finns alltid någonting som alla vill ha.
Så sant som det är sagt...
Vi åt, åt och åt...
Och det blev ändå massor med mat kvar.
Till skillnad från förrförra helgen när jag lyckades beräkna mattillgången helt åt tjotahejti så tog vi i så vi sprack igår.
Så nu blir det tortillia både idag och imorgon.
Jag tror inte SONEN kommer klaga iallafall.

Sen fikat...
Ja, jag hade ju uppmanat folk att ta med sig lite godis eller snacks och dela med sig.
Det blev så mycket att hela Ica Maxi har inte ens så mycket godis i sitt sortiment ;)
När det var dags att gå försökte jag uppmana Gräsänklingen och Nybyggarna att ta med sig hem.
Nix, det ville dom inte.
När Lovely Liza skulle gå hem frågade jag inte ens henne.
Jag gick direkt på sonen.
Du vill väl ha med dig ostbollar och godis hem???
Såklart han ville ;)
Så illojalt mot min vännina..
Men med det där godisberget som tornade upp sig hade jag INTE kunnat acceptera ett nej till.

Vi hade iallafall roligt och jag blev anklagad för att vara en amfetaminst...
Det fanns tydligen vissa DRAG och likheter.
Jag förstår inte det...
Sen visade "Pål vår Idol" upp oanade talanger.
Tecknare av HÖG KLASS...




Konstnär : Pål vår Idol...

Sonen och dom andra barnen var väldigt imponerade!
Och jag med :)
Sonen sa :
Mamma han är MYCKET duktigare och coolare än dig på att måla...
För du målar ju BARA blommor och sån´t därnt...
Jag svarade :
"Aj mej kvot ju on the blogg...."

Jag kan ju säga att vad gäller Pål så har vi andra inte mycket att komma med.
Till och med sonens far står nog på delad andraplats tillsammans med mig.
Pål ÄR sonens Idol.
Jag och Åsa har UNDRAT vad det är för något han har MUTAT, HOTAT, IDOLAT sonen med under åren lopp.
Sonen bara AVGUDAR Pål.
Bara han hör Påls namn, blir sonen glad och förväntansfull i blicken.
Allt Pål gör är :
Wonderfull !
Skulle Pål säga till sonen : Hoppa från hustaket så skulle sonen inte tveka en sekund.
Han skulle hoppa utan att blinka :)
När vi skulle sätta oss till bords igår så hojtar sonen :
JAG SKA SITTA BREVID PÅL !
Självklart, sa jag och Åsa.
Vi hade INTE förväntat oss något annat ;)

Nä, det är något MAGISKT med Pål.

Det där med godiset till fikat då.
Ja, jag är iallafall så mätt att jag ännu inte fått i mig frukost och klockan är 10.52 i skrivande stund.
Det blev en SLÄT kopp kaffe och ingenting mer.
Magen skriker fortfarande INTE efter frukost.
Sonen gick upp samtidigt som jag.
Han vill inte heller ha frukost.
Det blir nog en "Frunch" framåt 1-tiden.

Sambon försökte förresten inbilla mig och Lovely Liza att han minsann inte ätit en ENDA godisbit igår.
Det var bara vi andra som tryckt i oss.
Vi tittade på varandra och sa : Jo, tjena.
Nej, men han hävdade att han ätit SÅ mycket mat, 3 omgångar så han orkade inte...
Det gjorde vi också, men VI orkade.
Nej, han stod på sig och vi tittade bara på varandra som två MAMMOR som misstänker att ens barn kommit med en liten lögn...

Läste tidningen från igår.
Så skön snubbe David Bowie är då...
Han fyllde tydligen 57 år för nå´t tag sen.
Hans kompis Ricky Gervais ( The Office ) hade sagt till honom :
Är det inte dags att du skaffar dig ett RIKTGT jobb nu?
Bowie hade svarat :
Jag har redan ett jobb...
David Bowie, ROCKGUD !!!!
Kuuul!!!!!!

Läste också snabbt om den där mannen som låst in sin Ms-sjuka sambo i nio år i en friggebod.
Han är försatt på FRI FOT i väntan på dom...
Va ????
Que ????
Bevisen är för få och troligen bli han bara dömd för misshandel.
Nämen, upp-och-ner-vända-världen...
Vad är det frågan om?
Inlåst och fången i 9 år och han blir troligen dömd för bara misshandel?
Han är redan på fri fot medans hon säkert får brottas med hemska demoner för resten av sitt liv.
Ingmar Bergman, släng dig i väggen om du levt idag.
Här har du nog en person som har VÄRRE DÄMONER än du hade.
Dags att någon ser över det här med RÄTTSVÄSENDET och deras lagar och domar.
NU, kanske???

Samma blev det ju för "Hustrumisshandlaren" Papa Dee.
Han fick bara BÖTER för misshandeln av sin fru.
Trots alla vittnen och blodiga bevis.
Men, tyvärr, den misshandlade frun skyddade honom.
Och då blev inte BEVISEN tillräckliga.
Skrämmande och tragiskt.
Jag hoppas han söker hjälp iallafall.

Saxat ur GT då.
En man har blivit fälld för att han hade kört onykter.
Han hade kört med 3.14 promille i blodet.
3.14 .....
Han borde vara DÖD enligt läkarvetenskapen om han hade 3.14 promille.
Jag undrar hur LÅNGT han hade kört med den promillehalten i sin kropp?
10 meter?
100 meter?
1 kilometer?
1 mil?
10 mil?
Innan polisen tog honom...
Skrämmande igen.
Han hade blivt dömd för GROVT rattfylleri.
Borde det inte finnas PLAKAT rattfylleri inom rättsväsendet också?
Sticka lugnt :(




Kommentarer
Postat av: Liza

Ja mina teckningar är ju inte värda mycket heller efter gårdagen kan jag säga ;) "Mamma du kan inte rita såna här COOLA saker"...nehepp.



Amfetaminist..hahahaha....allt klär en skönhet? ;)



Jag läste på en sajt idag om en tjej som ringt polisen på sin egen sambo när han återigen valde att inte lyssna på henne efter att ha druckit alkohol utan satte sig i bilen ändå. Hon tänkte på deras barn sa hon och ville få honom att fatta vad han höll på med. Heja säger jag. Skitstarkt jobbat.

Våra straff för rattfylla är pinsamma.



Kramar!!

2008-10-25 @ 21:12:57
Postat av: Bloggaren Herself

Nä, vi spelar inte i samma liga som "Pål vår Idol".

Bara att haja läget ;)

Svensk "strafflag" är ett skämt över huvudtaget.

Folk som fifflar med pengar och slår djur åker in på längre straff än dom som slår fru och barn, misshandlar, kör rattfulla, pedofiler, våldtar...

Då menar jag inte att dom inte ska skaka galler men att låta ekonomisk brottslighet ge längre straff än ovannämda är SJUKT!

Kramis...

2008-10-25 @ 21:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0