Tv-kändis...

Jaha, då har man blivit Tv-kändis och sambon är sur för att han inte fick se det....
Ha, ha, ha...
Jisses.
Här satt jag en dag hemma och hade så där URBOTA tråkigt som bara jag har haft dom här veckorna.
Jag såg en repris på tv-programmet Sverige.
I detta program så vill dom varje vecka att man ska skicka in en bild på ett speciellt ämne som dom bestämmer.
Ämnet för veckan var " Din favoritpryl ".
Jag satt ju här som sagt och dog av tristess och så tänkte jag :
Hm, vad skulle jag kunna fota och skicka in.... ?
Såklart.
En bild på mig själv med stickor och virknål...
Kul, det gör jag.
Sagt och gjort, jag knäppte en skitful bild på mig själv med stickor, skrev en motivering och skickade in.
Tänkte att den kommer aldrig med...
Ikväll hade jag då bara förvarnat Miss Sophie för jag tänkte hon låg hemma och var lite krasslig.
Kunde ju vara kul att se sin Bästis på tv.
Ha, ha igen :)
Så jag skickade ett sms och sa att hon var tvungen att se detta program men inte varför.

Sambon låg i sovrummet och läste läxor.
Helt plötsligt kommer han in och ska se på tv med mig.
Nä, sa jag, här kan du inte vara nu...
Varför då, undrade han?
Nje, nja, jag håller på med en grej...
Vad då för grej?
En grej, gå ut, jag säger till när du får komma in...
Är det en överraskning till mig?
Mhmm, njae, du får se sen, jag säger till när du kan komma in.

Så kom inslaget och VIPS, där var jag med mina stickor på TV !
Ha, ha skitkul.
Ringde Miss S...
Såg du?
Jag var med på tv.
Sambo störtar in...
Har du varit på tv?
Va fan, var det därför jag inte fick vara där inne??
Ja!
Nä, Fy fan, fy fan, fy fan, fan vad taskigt, fy fan, gick han runt och svor...

Jag och Miss S hade skitkul.
Sambon störtade till datorn för det kunde han minsann se på nätet.
Men tyvärr får han nu vänta 30 minuter innan det kommer ut i cyberrymden.
Ja, så här kul kan man ha det när man legat hemma och varit sjuk.
Och så kan man pigga upp någon annan som är dålig.
Göra sambon sur.
Jag gissar att det blir mycket autografskrivning framöver när man rör sig på stan.
Jag kommer nog ha det lika svettigt som killarna och tjejerna i "S.O.S Gute" framöver.
Kolla där är hon...
STICK-KÄNDISEN !!!!!
Ha, ha, jag är väl för kul ;)
Sticka lugnt.

P.s.
Idag lite tidigare på dagen hade jag ett litet Pepp-talk med ovannämda Miss S.
Det var bra.
Nu känner jag mig lite mer säker på mitt hantverkande igen.
Hon är kanon.
Likaså Liza.
Bra Pepp-kommentar från henne igår också.
Nä, jag fixar torsdag.
Jag fixar prissättning.
Jag kan inte jämnföra mitt hantverk med sjalar stickade i Taiwan för 50 öre sjalen på maskin...
Tack tjejer :)
D.s.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0